بانی رسوایی اخلاقی «بیل کلینتون» مستند می‌سازد

گروه جهان الف،   3980730141

«مونیکا لِوینسکی» که ماجرای ارتباط غیراخلاقی‌‌اش با «بیل کلینتون» رئیس‌جمهور وقت آمریکا موجب شهرتش شد، حالا مستندی با عنوان «۱۵ دقیقه شرم» می‌سازد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ورایتی، لِوینسکی که ماجرای رسوایی ارتباط غیراخلاقی‌‌اش با «بیل کلینتون» رئیس‌جمهور وقت آمریکا موجب شهرتش شد، حالا مستندی به سفارش شبکه «اچ‌بی‌اُ» با موضوع و عنوان «۱۵ دقیقه شرم» می‌سازد.
او تهیه‌کنندگی این فیلم را نیز با همکاری «مکس جوسیف» مجری برنامه معروف «کت‌فیش» برعهده دارد.

«۱۵ دقیقه شرم» به عنوان نگاهی به افرادی از سراسر جهان که در شرایطی گرفتار شده‌اند که شامل انتقاد و تحقیر عمومی می‌شود، توصیف شده است.

خود لوینسکی در سال ۱۹۹۸ در زمان تصدی ریاست‌جمهوری بیل کلینتون در مرکز چنین طوفانی از تحقیر و انتقاد قرار داشت. او در آن زمان دوران کارورزی‌اش را در کاخ سفید می‌گذراند.

 

 

لوینسکی به تازگی به عنوان فعال در زمینه مبارزه با زورگویی خدمت می‌کند.

او همچنین برای کمک به رایان مورفی و تیمش استخدام شده تا فصل بعدی «داستان جنایی آمریکایی»(American Crime Story) را برای فاکس بسازد، که به داستان کاخ سفید می‌پردازد و خود لوینسکی در آن نقش ایفا می‌کند.

سارا اوبری، رئیس بخش محتواهای غیراقتباسی شبکه «اچ‌بی‌اُ مکس» گفت: مونیکا لوینسکی یک فعال ضد زورگویی و با اقتدار بی‌نظیر است و همین باعث شده که برای همکاری در این پروژه بی‌نظیر باشد. 

مونیکا سامیل لوینسکی زاده ۲۳ ژوئیه ۱۹۷۳ زن یهودی آمریکایی است که پس از آشکار شدن رابطهٔ جنسی‌اش با بیل کلینتون، رئیس جمهور وقت آمریکا، به شهرتی جهانی دست یافت. این رابطه زمانی اتفاق افتاد که لوینسکی در اواسط دههٔ ۹۰ به عنوان کارآموز در کاخ سفید کار می‌کرد. رابطهٔ او با کلینتون را معمولاً «رسوایی لوینسکی» یا «مونیکاگیت» می‌نامند. با این که بیل کلینتون در آن زمان از استیضاح در امان ماند اما این رسوایی به شدت دومین دوره ریاست‌جمهوری او را از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۱ تحت تأثیر قرار داد.

 

مونیکا در سان فرانسیسکو متولد شد و دوران کودکی خود را به همراه خانواده در جنوب کالیفرنیا گذراند پدرش، برنارد لوینسکی، سرطان‌شناس بود. وی یهودی زاده‌ای بود که پدرش از دست آلمان‌های نازی به السالوادور و سپس ایالات متحده گریخته بود. پدر بزرگ مادری مونیکا از یهودیان لتونی بود و مادر بزرگ مادریش از خانوده‌ای یهودی روس تبار بود. طلاق پدر و مادر مونیکا در سال ۱۹۸۸ تأثیر عمیقی بر زندگی مونیکا گذاشت.

 

 

وی تحصیلات خود را از ابتدایی تا پیش‌دانشگاهی در مدرسه بل ایر گذراند. پس از دبیرستان به کالج سانتا مونیکا رفت و در بخش دراما دبیرستان بورلی هیلز مشغول به کار شد. در سال ۱۹۹۲ وی با اندی بلیلر معلم پیشین‌اش که متأهل بود رابطه داشت. سال ۱۹۹۳ تحصیلاتش در کالج لویس و کلارک در اورگان را آغاز کرد و در سال ۱۹۹۵ در رشته روانشناسی فارغ‌التحصیل شد.

او به مدد یکی از اقوامش توانست به عنوان کارآموز بدون حقوق در کاخ سفید مشغول بکار شود. مونیکا در ژوئیه ۱۹۹۵ به واشینگتن دی سی نقل مکان کرد و تا دسامبر ۱۹۹۸ که رسوایی اخلاقی او با رئیس جمهور بیل کلینتون بر ملا شد در دفتر قانون‌گذاری کاخ سفید کار می‌کرد.