پرواز پرهزینه لاریجانی به بلگراد + عکس

گروه سیاسی الف،   3980729095 ۲۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

سروصدای رسانه‌ای تیم لاریجانی مبنی بر سفر رئیس مجلس به بلگراد با پرواز عادی درحالی صورت گرفت که داده‌های پروازی می‌گویند اگر این سفر از ابتدا با پرواز اختصاصی انجام می‌شد، هزینه کمتری داشت.

پرواز پرهزینه لاریجانی به بلگراد + عکس

مهر نوشت: ۱۱ مهر ماه ۹۸ بود که پس از گذشت حدود دو سال از بحران ارزی و افزایش نرخ ارز، بالاخره هیئت رئیسه مجلس تصمیم گرفت مسافرت‌های نمایندگان به خارج از کشور، که با بودجه مجلس انجام می‌شود، را اقتصادی کرده و بلیط‌های «بیزینس کلاس» نمایندگان را حذف کند.

پس از اتخاذ این تصمیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی قرار بود ۲۱ مهر ماه تهران را به مقصد صربستان برای شرکت در اجلاس چهل و یکمین اجلاس بین‌المجالس جهانی(IPU) ترک کند؛ سفری که در عرف مسافرت‌های رئیس مجلس باید با هواپیمای اختصاصی صورت گیرد.

اما در این میان سایت رسمی مجلس شورای اسلامی خبری را منتشر کرد که بیش از خبر حضور ایران در این اجلاس بین‌المللی در فضای مجازی سر و صدا به پا کرد؛ «لاریجانی با پرواز عادی تهران به مقصد بلگراد ترک کرد». از سوی دیگر خبرگزاری خانه ملت این خبر را همراه با عکس لاریجانی که در پرواز عادی در کنار مردم نشسته است نیز منتشر کرد.

خبر سفر لاریجانی به بلگراد با پرواز عادی در حالی از سوی خبرگزاری خانه ملت و سایت رسمی مجلس مخابره شد که این دو رسانه پس از پایان سفر رئیس مجلس، هیچ اشاره‌ای به نوع پرواز بازگشت نکردند و تنها به این خبر بسنده کردند که «لاریجانی بلگراد را به مقصد تهران ترک کرد»

در این میان و براساس اطلاعاتی که سایت فلایت رادار[داده‌های پروازی] منتشر کرده است، حاکی از این است که لاریجانی با هواپیمایی اختصاصی به تهران بازگشته است. براساس اطلاعات این سایت، «ایرباس ۳۲۱» متعلق به آشیانه جمهوری اسلامی با کال ساین مخصوص رئیس مجلس(IRAN۰۳) در تاریخ ۲۴ مهر یعنی همان روز بازگشت لاریجانی یک پرواز رفت و آمد به بلگراد داشته است.

آنچه در این میان حائز توجه است، شوآف و سروصدای رسانه‌ای تیم لاریجانی مبنی بر عزیمت رئیس مجلس به یک اجلاس بین‌المللی آن هم با پرواز عادی است، خبری که قصد داشت نشان دهد سفرهای مجلس با درک شرایط خاص اقتصادی کشور انجام می‌شود اما داده‌های پروازی می‌گویند اگر لاریجانی از ابتدا با پرواز اختصاصی به بلگراد سفر کرده بود، هزینه کمتری برای این سفر هزینه می‌شد.