احتمال بارش برف پاییزی در ارتفاعات شرقی تهران

گروه اجتماعی الف،   3980728120

سرپرست اداره پیش‌بینی هواشناسی استان تهران از ناپایداری هوا و کاهش ۴ تا ۵ درجه دما تا پایان هفته در استان تهران خبر داد.

احتمال بارش برف پاییزی در ارتفاعات شرقی تهران

محمدمهدی عشقی سرپرست اداره پیش‌بینی هواشناسی استان تهران در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در هفته جاری تا روز پنج‌شنبه در ساعات بعدازظهر هر روز برای سطح استان تهران بارش‌های پراکنده خواهیم داشت.

وی با اشاره به کاهش 4 تا 5 درجه دمای هوا در استان تهران ادامه داد: افت دما در ارتفاعات بیشتر خواهد بود که در مناطق شرقی استان مثل فیروزکوه، دماوند و آبعلی احتمال بارش برف وجود دارد.

سرپرست اداره پیش‌بینی هواشناسی استان تهران با بیان اینکه دمای هوا در شهرستان فیروزکوه 3 درجه بالای صفر است، خاطرنشان کرد: در روزهای آینده دمای هوا در فیروزکوه به زیر صفر می‌رسد و به احتمال زیاد فردا و پس فردا بارش برف در این شهرستان را خواهیم داشت.

عشقی به وزش باد نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به وجود ابرهای ناپایدار در آسمان استان تهران در برخی ساعات احتمال افزایش تندی بادهای موقت هم وجود دارد.

وی این وزش باد را تندبادهای لحظه‌ای دانست و اضافه کرد: در جنوب استان تهران بیشتر احتمال خیزش گرد و خاک به خاطر نوع ابرها پیش‌بینی می‌شود.

سرپرست اداره پیش‌بینی هواشناسی استان تهران تا پایان هفته جاری به خصوص در ساعات بعدازظهر و اوایل شب شرایط ناپایدار را در کل استان تهران پیش‌بینی کرد و ابراز داشت: با وزش باد و بارندگی شاخص آلایندگی افزایش نمی‌یابد و فقط در مناطقی مثل شهرستان‌های رباط کریم، اسلامشهر، ری و ورامین بعدازظهر به دلیل تندبادهای موقتی احتمال گرد و خاک خواهیم داشت.