لغو روادید زائران عراقی از ۲ آبان تا ۶ دی

گروه جهان الف،   3980728110

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: در کنار همکاری عراق در ایام اربعین ما تسهیلات متقابل موقتی را از ۲ آبان تا ۶ دی برای زائران عراقی در قالب لغو روادید در نظر گرفتیم.

حسن جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص لغو رواید  زائران عراقی در دهه پایانی صفر، اظهار کرد: با توجه به اینکه در مبحث اربعین، عراق همکاری‎های بسیار خوبی را با ما انجام داده، ما نیز تسهیلات متقابل موقتی را از ۲ آبان ماه تا ۶ دی ماه در قالب روادید انجام دادیم.

وی افزود: این تسهیلات به صورت ویژه برای عراقی‌ها بوده که لغو شده است. از زمانی که زائران وارد شده و مهر ورود را می‌زنند، نیاز به ویزا ندارند و می‌توانند در دهه آخر صفر و ماه ربیع الاول در مشهد حضور داشته باشند که موقت است.

جعفری بیان کرد: قبلا نیز برای افرادی که وارد مشهد می‌شدند، تسهیلاتی در نظر گرفته شده بود. امکاناتی که در قالب موکب‌های مردمی و ستاد تسهیل دهه آخر صفر در اختیار زوار ایرانی قرار می‌گیرد، در اختیار زائران خارجی نیز قرار خواهد گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: این امکان و تسهیلات در ارتباط با سایر زوار خارجی از جمله پاکستانی‌ها، افغانستانی‌ها و سایر کشورها مخصوصا عراقی‌ها نیز قرار خواهد گرفت.