قطر: اختلافات میان ایران و برخی کشورهای عربی با گفتگو قابل حل است

گروه جهان الف،   3980727094

سخنگوی وزارت خارجه قطر به موضع گیری درباره اختلافات میان ایران و برخی کشورهای عربی پرداخت.

قطر: اختلافات میان ایران و برخی کشورهای عربی با گفتگو قابل حل است

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، قطر به موضع گیری درباره اختلافات میان ایران و برخی کشورهای عربی پرداخت.

لولوه الخاطر سخنگوی وزارت خارجه قطر اعلام کرد: اختلاف میان ایران و برخی کشورهای عربی از طریق گفتگو قابل حل است. اختلافات آنگونه که برخی فکر می کنند طایفه ای نیست. راه حل اختلافات در گفتگو و کانالهای دیپلماتیک است.

وی که در جریان نشستی در بخارست در رومانی با عنوان«خاورمیانه؛ آیا هنوز به دنبال راه حل هستیم؟»، سخن می گفت، افزود: مشکلات منطقه اراده داخلی مستقل نزد کشورهای منطقه را طلب می کند که منافع جمعی کشورهای منطقه را در نظر گرفته شود.

الخاطر بیان کرد: اسباب و دلایل منطقه متعدد است. همه به دنبال حل این مشکلات هستند مانند سازمانهای بین المللی و طرفهای غیردولتی و بازیگران موثر در منطقه و دنیا اما جدای از یکدیگر عمل می کنند.

شایان ذکر است که چند روز قبل خالد بن محمد العطیه وزیر دفاع قطر اعلام کرده بود: با وجود اینکه برخی طرف‌ها سعی کردند جنگی در منطقه رخ دهد، اما معتقدم جنگی نخواهد بود، برخی‌ها سعی کردند آمریکا را به جنگ با ایران بکشانند اما به دلیل درایت رئیس‌جمهور آمریکا شکست خورد.

وزیر دفاع قطر درباره امکان دیدار روسای جمهوری آمریکا و ایران هم گفته بود: امیدواریم این دیدار صورت گیرد، این امر نیازمند انعطاف است و چنانچه به ایران اجازه افزایش صادرات نفتش داده شود ممکن است شاهد حضور طرف ایرانی در میز گفت‌وگو باشیم. من اطلاعاتی در این باره ندارم.