شهیدی که مسیح بلوچستان لقب گرفت

گروه اجتماعی الف،   3980727087

به مناسبت سالروز شهادت سردار نورعلی شوشتری که به خاطر خدماتش در مناطق محروم سیستان و بلوچستان بین مردم به «مسیح بلوچستان» معروف شده بود، برخی نکات از زندگی او را گرد آورده‌ایم.

نورعلی شوشتری در خانواده‌ای دهقان در سال ۱۳۲۷ در خانواده‌ای ترک‌زبان به دنیا آمد. او که در روستای یگنجه بزرگ شده بود، زندگی سخت و فقیرانه‌ای را تجربه کرده بود، از همین رو در طول زندگی خودش، به محرومان توجه ویژه داشت و خدمت به آنان را عبادتی بزرگ می‌دانست.

رفتارش انسان را یاد ماجرای امیرمؤمنان(علیه‌السلام) می‌انداخت. شهید شوشتری بعد از بازدید از مناطق محروم منطقه و سر زدن به کسانی که مرد خانه‌شان چه شهید شده، چه به ‌طور عادی از دنیا رفته یا حتی به ‌خاطر جرم و اقدام علیه نظام اعدام شده بود که برای ایشان فرقی نداشت، می‌نشست و گریه می‌کرد.

 

 

رفتارها و برخوردهای شوشتری با مردم  سیستان و بلوچستان خیلی زود نتیجه داد، رفتارهای وحدت آفرینش  باعث شد که خیلی زود را در دل مردم این منطقه جای بگیرد و به او لقب «مسیح بلوچستان» را بدهند.

رهبر انقلاب خطاب به فرزندان ایشان می فرمودند؛ «فکر نکنید محاسن سفید پدرتان از سن و سال ایشان است، محاسن ایشان در این اواخر سفید شده است، وقتی مستضعفین را می‌دیدند، وقتی مشکلات را می‌دیدند.»

شهید شوشتری در روز ۲۶ مهر ۱۳۸۸ طی همایشی در سیستان و بلوچستان که با انفجار انتحاری  مزدوران ریگی به شهادت رسید.