ورود لبنان به سومین روز اعتراضات

گروه جهان الف،   3980727071

تظاهرات در لبنان برای سومین روز متوالی ادامه دارد و در همین رابطه رئیس جمهوری لبنان با شماری از معترضان دیدار کرده است.

به گزارش مهر به نقل از المنار، بیروت، پایتخت لبنان شب گذشته شاهد درگیری‌هایی میان نیروهای امنیتی و تظاهرات‌کنندگان بود. به نحوی که پلیس ضد شورش معترضان را با استفاده از گاز اشک‌آور و خودروهای آب‌پاش متفرق کرد.

میدان «ریاض الصلح» نزدیک مقر دولت شاهد عملیات تعقیب و گریز بود که طی آن، تظاهرات‌کنندگان اقدام به پرتاب سنگ به نیروهای امنیتی کردند.

طبق اعلام پلیس، در جریان این اعتراضات حدود ۵۲ نیروی امنیتی زخمی و ۷۰ معترض بازداشت شده‌اند.

از سوی دیگر، «میشل عون» رئیس‌جمهوری لبنان، عصر دیروز با گروهی از تظاهرات‌کنندگان در راه کاخ ریاست‌جمهوری دیدار کرد.

رئیس‌جمهوری لبنان در این دیدار گفت که دولت مجموعه تدابیری برای پاسخ به مطالبات معترضان و کاستن از سطح شکایت‌های آنها اتخاذ کرده است.

میشل عون گفت: از زمانی‌که به ریاست‌جمهوری رسیده است، در تلاش برای عملی کردن اصلاحات ضروری در کشور و مبارزه با فساد و سایر مشکلات بوده است.

در روز گذشته نیز تظاهرات، شهرهای لبنان در جنوب، البقاع، شمال را فرا گرفت و گزارش‌ها حاکی‌ از آن است که شمار تظاهرات‌کنندگان در روز گذشته بیشتر بود. اعتراضات روز جمعه بزرگترین تظاهرات اعتراضی در لبنان از سال ۲۰۱۱ تاکنون بوده است.

پایتخت و برخی شهرهای لبنان از شامگاه پنجشنبه شاهد تظاهراتی در اعتراض به اوضاع اقتصادی و اعمال مالیات‌های جدید است.

دولت لبنان برای تامین بودجه سال ۲۰۲۰ با مشکلاتی روبه‌رو است و در صدد است بر بنزین، تنباکو و نرم‌افزارهای ارتباطی از جمله «واتس‌اپ» مالیات بیشتری وضع کند.

انتظار می‌رود دولت لبنان در راستای تامین بودجه سال آینده خود در ماه‌های آینده مجموعه‌ای از موارد افزایش مالیات را اعلام کند.