کلوپ در لیورپول ضعیف تر از سولسشایر!

گروه ورزشی الف،   3980727027

سرمربی آلمانی لیورپول در ۲۹ بازی ابتدایی خود در لیگ برتر انگلیس عملکرد ضعیف‌تری نسبت به اوله گنار سولسشایر داشت.

به گزارش ایسنا، لیورپول و منچستریونایتد، موفق‌ترین تیم های انگلیس در دیداری که به داربی فوتبال انگلیس معروف است، فردا به مصاف هم می روند. این دیدار در شرایطی برگزار می شود که اوله گنار سولسشایر سرمربی منچستریونایتد به دلیل کسب نتایج ضعیف در آستانه برکناری از این تیم است چرا که تیمش فعلا در رده دوازدهم جدول رده بندی قرار دارد و لیورپول در طرف مقابل شرایط کاملا متفاوتی دارد و با رکورد ۱۰۰ درصد پیروزی در این فصل مقتدرانه در صدر قرار دارد.

ولی با بررسی ۲۹ بازی نخست یورگن کلوپ و اوله گنار سولسشایر به نتایجه جالبی می‌رسید و آن هم اینکه سولسشایر که اکنون در آستانه برکناری است آمار بهتری نسبت به کلوپ در ابتدای کار خود در لیورپول داشته است.

اوله گنار سولسشایر در یونایتد : ۱۴ برد، ۷ مساوی، ۸ باخت، ۴۹ امتیاز

یورگن کلوپ در لیورپول: ۱۳ برد، ۸ مساوی، ۸ باخت، ۴۷ امتیاز

حقایق جالب از داربی انگلیس

*یونایتد در اولین دیدار تاریخ برابر لیورپول، با شکست سنگینی روبرو شد. در آن زمان یونایتد که به نیوتون هیث معروف بود با نتیجه هفت بر یک به لیورپول باخت. 

*یونایتد البته در بازی بعدی انتقام گرفت و با نتیجه ۵ بر ۲ توانست لیورپول را شکست دهد. جیمز پیترز ستاره آن دیدار توانست هت تریک کند و سه گل برای تیمش به ثمر برساند. 

*دو تیم اولین بار در لیگ انگلیس در سال ۱۹۴۶ به مصاف هم رفتند که منچستریونایتد با پنج گل توانست لیورپول را شکست بدهد. در آن زمان ورزشگاه اولدترافورد در جنگ جهانی به کلی نابود شده بود و یونایتد مجبور بود در زمین سیتی بازی کند. استن پیرسون در آن بازی با زدن سه گل ستاره یونایتد در زمین بود. 

*سر مت بازبی مربی پرافتخار یونایتد، برای لیورپول بازی کرده است. تاثیرگذارترین فرد در تاریخ منچستریونایتد بیش از ۱۰۰ بازی را برای تیم رقیب انجام داده بود. بازبی در ۱۱۵ بازی برای لیورپول سه گل به ثمر رساند. او حتی در منچسترسیتی نیز بازی کرد و توانست جام حذفی را با این تیم فتح کند و بیش از ۲۰۰ بازی برای آنها انجام بدهد. بازبی می‌توانست مربی لیورپول شود ولی ترجیح داد به منچستریونایتد برود چراکه آنها اختیار بیشتری به او برای هدایت تیم دادند.