مسکو: آمریکا به دنبال بی‌ثبات کردن روسیه است

گروه جهان الف،   3980725103

رئیس مجلس دومای روسیه هشدار داد که واشنگتن از طریق تلاش برای تحریک اعتراضات غیرقانونی در مسکو به دنبال بی‌ثبات کردن اوضاع روسیه است.

به گزارش فارس، «ویاچسلاو ولودین» رئیس مجلس دومای روسیه امروز (پنجشنبه) در نشستی با «دیوسدادو کابلو» رئیس مجلس مؤسسان «ونزوئلا» به مداخله واشنگتن در امور داخلی کشورهای جهان اشاره کرد و گفت که ایالات متحده از طریق تلاش برای تحریک اعتراضات غیرقانونی در مسکو، به دنبال بی‌ثبات‌ کردن اوضاع روسیه است.

به نوشته خبرگزاری روسی «تاس»، ولودین توضیح داد: «متأسفانه، اقدامات [آمریکا] فقط به موضوعات مرتبط با اقتصاد و تحریم محدود نمی‌شود».

بنا به گفته این مقام روس، واشنگتن به دنبال مداخله در امور داخلی روسیه و بی‌ثبات کردن اوضاع این کشور «از طریق مداخله و تلاش برای تحریک به برگزاری راهپیمایی‌‌های غیرقانونی گسترده» است.

وی به همتای ونزوئلایی خود در توضیح اقدامات ثبات‌زدای واشنگتن در روسیه گفت:‌ «وقتی یک وب‌سایت سفارت (آمریکا) مسیرهای راهپیمایی غیرقانونی را منتشر می‌کند، وقتی خروجی‌های رسانه‌های دولتی آلمان شهروندان ما را به مشارکت در این راهپیمایی‌ها ترغیب می‌کنند، این‌ها روش‌هایی است که برای شما شناخته شده است. به همین دلیل است که به خوبی در خصوص این موضوعات یکدیگر را درک می‌کنیم».

ولودین با اشاره به این موارد ادامه داد: «و این به مفهوم به سر بردن در وضعیتی است که در آن به طور دائم تلاش‌هایی برای مداخله خارجی صورت می‌گیرد. تمامی اینها با هدف تخریب نظام یک کشور صورت می‌گیرد».

طبق گزارش تاس، راهپیمایی‌هایی در حمایت از نامزدهای مستقل که مجوز ثبت‌نام در انتخابات محلی را کسب نکرده‌اند، در ۲۰ ژوئیه(۲۹ تیرماه)، ۲۷ ژوئیه (۵ مردادماه)، سوم آگوست (۱۲ مردادماه) و ۱۰ آگوست (۱۹ مردادماه) در مسکو برگزار شد.

طبق این گزارش، تظاهرات‌های ۲۷ ژوئیه و سوم آگوست غیرقانونی بوده است. در تاریخ ۱۷ آگوست (۲۶ مردادماه)، راهپیمایی قانونی توسط حزب کمونیست برای برگزاری انتخابات منصفانه برگزار شد.

بر اساس این گزارش، کمیسیون تحقیق در خصوص مداخله خارجی در امور داخلی روسیه دوما در ماه آگوست آغاز به کار کرد تا تحقیقاتی را درباره اقدامات برخی دیپلمات‌ها و رسانه‌های خارجی در دوران اعتراضات غیرقانونی مسکو انجام دهد.

آمریکا دائماً به مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر متهم بوده است و در سال‌های اخیر، مداخله این کشور در امور داخلی ویتنام، هنگ‌ کنگ، ونزوئلا، روسیه، چین و ایران برجسته بوده و واکنش مقامات  این کشورها را به همراه داشته است.