هشدار تازه کره شمالی به آمریکا

گروه جهان الف،   3980724182

کره شمالی با محکوم کردن برگزاری رزمایش جدید آمریکا با کره جنوبی، انجام مذاکرات صلح با واشنگتن در برهه کنونی را بی‌فایده خواند.

به گزارش فارس، کره شمالی روز چهارشنبه از آمریکا و کره جنوبی  بابت انجام یک رزمایش  مشترک انتقاد کرد.

«خبرگزاری رسمی کره شمالی» چهارشنبه نسبت به سخنان  «دیوید اچ. برگر» فرمانده تفنگداران دریایی آمریکا که به تازگی در نشستی گفت  تفنگداران دریایی کره جنوبی و آمریکا رزمایش‌های ‌متداول  انجام داده‌ و قصد دارند در ماه‌های آتی (پاییز) دوباره رزمایش برگزار کنند، موضع گیری کرد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی با هشدار به واشنگتن و سئول نسبت به برگزاری هرگونه رزمایش اعلام کرد که  هرگونه گفت‌وگو در مورد صلح در چنین شرایطی بیهوده است.

این منبع خبری به تاریخ دقیق برگزاری این رزمایش، تعداد نفرات و نوع این رزمایش هیچ اشاره‌ای نکرده است.

این در حالی است که کره جنوبی نیز همواره از آزمایش‌های موشکی پیونگ یانگ انتقاد کرده به طوری‌که چندی قبل «مون جائه‌این» رئیس‌جمهور کره جنوبی به دنبال انتشار اخباری مبنی بر آزمایش‌های موشکی جدید کره‌شمالی، دستور برگزاری جلسه‌ای اضطراری را صادر کرد .

در اخباری مرتبط با تحولات کره شمالی، آمریکا  به تازگی با استفاده از یک هواپیمای ویژه، ماموریت‌های جاسوسی علیه کره شمالی و تمرکز بر تحرکات نظامی این کشور را افزایش داده است.

به نوشته شماره یکشنبه وبگاه «حانی» چاپ کره جنوبی یک فروند هواپیمای جاسوسی ویژه آمریکا از نوع «ایی – 85 جوینت» با پرواز از منطقه کلانشهر سئول به سوی دریای چین شرقی به رصد تحرکات موشکی پیونگ یانگ مبادرت کرد.

این هواپیما که قادر به رصد دقیق فعالیت‌ موشک‌های سطح به سطح کره شمالی، انتقال پرتابگرها و دیگر ادوات موشکی این کشور و زیر دریایی‌هاست، اولین ماموریت خود را اوایل سال گذشته در شبه جزیره کره انجام داد.

 به نوشته این نشریه، ماموریت این هواپیمای ویژه تجسسی نشانه شدت یافتن فعالیت‌های تجسسی آمریکا علیه کره شمالی پس از آخرین پرتاب‌های موشکی این کشور از یک زیر دریایی  است که دوم اکتبر (10 مهر) صورت گرفت.