۳ هزار پرونده فاقدین شناسنامه درسیستان وبلوچستان

گروه اجتماعی الف،   3980724165

معاون امور اسناد هویتی ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: بیش از سه هزار پرونده فاقدین شناسنامه در این استان در دست بررسی و اقدام است.

به گزارش مهر، مهدی شادمهری امشب در دیدار با بخشدار «زرآباد» شهرستان کنارک اظهار داشت: یک سوم پرونده های فاقدین شناسنامه مربوط به شهرستان های زاهدان و چابهار است.

وی با اشاره به اینکه خدمت به مردم در اولویت ثبت احوال سیستان و بلوچستان است، افزود: سعی کردیم در بخش های بزرگ استان یک نمایندگی ثبت احوال راه اندازی کنیم تا سطح دسترسی مردم به خدمات ثبت احوال آسان شود.

معاون امور اسناد هویتی ثبت احوال استان سیستان و بلوچستان گفت: اداره ثبت احوال شهرستان چابهار یکی از قدیمی ترین ادارات ثبت احوال کشور است که نشان از قدمت خدمت رسانی به مردم در این استان است.

وی ادامه داد: ثبت احوال بخش «زرآباد» تمام قابلیت ها و شرایط برای ارتقا را دارد و امید است با جذب نیروهای جدید و تامین امکانات لازم از نمایندگی به اداره ارتقا یابد.

شادمهری با اشاره به اینکه ۶۶ پرونده فاقدین شناسنامه در شهرستان کنارک در حال اقدام است، تصریح کرد: در حال حاضر یکی از معضلات و مشکلات ثبت احوال در استان سیستان و بلوچستان عدم اعلام واقعه وفات در مهلت قانونی ۱۰ روز است که در صورت همکاری دهیاران و شورا و مراکز بهداشت این عقب افتادگی را می توان جبران کرد.