اردوغان: با پمپئو و پنس دیدار نخواهم کرد

گروه جهان الف،   3980724120

رئیس جمهور ترکیه در پاسخ به سوال خبرنگاری گفت، قرار نیست با معاون اول رئیس جمهور آمریکا و وزیر امور خارجه این کشور دیدار کند و فقط با همتای خود دیدار می‌کند.

به گزارش فارس، «رجب طیب اردوغان» روز چهارشنبه درباره سفر «مایک پنس» معاون اول رئیس‌جمهور آمریکا و «میک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا گفت، قرار نیست با آن‌ها دیدار کند.

اردوغان در پاسخ به خبرنگار شبکه «اسکای نیوز»، در خصوص این‌که درباره چه مسائلی با پنس و پمپئو که به ترکیه سفر کرده‌اند گفت‌وگو خواهد کرد گفت: «با آن‌ها ملاقات نمی‌کنم. آن‌ها باید با همتایان خودشان دیدار کنند. اگر ترامپ به اینجا بیاید با او دیدار خواهم کرد».

کاخ ریاست جمهوری آمریکا شامگاه سه‌شنبه (۲۳ مهر) طی بیانیه‌ای اعلام کرد که پمپئو به همراه  پنس روز چهارشنبه این هفته به ترکیه سفر خواهند کرد.

در این بیانیه آمده بود، پنس در این دیدار با اردوغان دیدار کرده و به او خواهد گفت که ترامپ به ابقای تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ترکیه تا زمان دست‌یابی به راه حل در شمال سوریه ادامه خواهد داد.

دولت آمریکا اخیراً گفته است که در برابر ترکیه به دلیل عملیات مذکور، سه ر اه بیشتر پیش رو ندارد،‌ یا اینکه برای مقابله با ترکیه به سوریه نیرو بفرستد، یا ترکیه را تحرم اقتصادی و مالی کند و یا اینکه برای بین ترکیه و شبه‌نظامیان کرد سوری که آنکارا آن‌ها را «تروریست» می‌داند، میانجی‌گری کند.

آمریکا روز سه شنبه دو وزارت‌خانه ترکیه (دفاع و انرژی)، را به همراه وزیر دفاع، وزیر انرژی و وزیر کشور تحریم کرد.