موگرینی: حفظ برجام به نفع ماست

گروه جهان الف،   3980724109 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی با اعلام اینکه مهمترین اقدام این اتحادیه دستیابی به برجام بود، حفظ این توافق را به نفع اتحادیه اروپا دانست.

موگرینی: حفظ برجام به نفع ماست

 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا گزارش داد فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی این اتحادیه، در سخنرانی در دانشگاه آکسفورد توافق هسته‌ای با ایران را دستاورد بزرگ این اتحادیه خواند.

او گفت: اتحادیه اروپا باید نقش جهانی خود را ایفا کند؛ زیرا راه دیگری برای پیشبرد ارزش‌ها و منافع ما وجود ندارد. ما باید مستقیما در امور جهانی وارد شویم. ما در برهه دشواری به سر می‌بریم. من فکر می‌کنم مهمترین کاری که ما انجام دادیم، دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران بوده است که از یک رقابت تسلیحات هسته‌ای در منطقه‌ای جلوگیری کرد که از قبل دچار تنش بود و همچنان از مناقشه در منطقه جلوگیری می‌کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  در ادامه افزود: بر اساس آن توافق، ما در آن زمان برای مدت کوتاهی –متاسفانه خیلی کوتاه- توانستیم همه قدرت‌های منطقه‌ای را دور یک میز جمع کنیم تا درباره نحوه پایان دادن به جنگ سوریه تبادل نظر کنند. من فکر می‌کنم چنین اقدامی امروز به شدت ضروری است.

موگرینی گفت: من بر این باورم توافقات چندجانبه نظیر توافق هسته‌ای با ایران و توافق (آب‌و هوایی) پاریس، به میزان زیادی منافع ما را تامین کرد و حفظ این توافق با ایران، تامین‌کننده نفع اتحادیه اروپا و نیز نفع ملی تک‌تک کشور‌های عضو آن است.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که اتحادیه اروپا در چارچوب برجام متعهد به ساخت بستری برای تسهیل تعامل تجاری با ایران شد که تاکنون در عمل به آن عهدشکنی کرده است.