وقف چی به الف خبر داد؛ طرح ساماندهی اشتغال کشور با ۱۳۰ امضاء/شغل دوم با پرداخت مالیات ۴۰ درصدی

گروه سیاسی الف،   3980724097

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس از تهیه طرح ساماندهی اشتغال کشور با ۱۳۰ امضاء در مجلس، خبر داد و گفت: بر اساس این طرح هر فردی که شغل دوم دارد باید ۴۰ درصد از درآمد دومش بصورت مالیات پرداخت شود.

طرح ساماندهی اشتغال کشور با ۱۳۰ امضاء/شغل دوم با پرداخت مالیات ۴۰ درصدی

علی وقف چی نماینده زنجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با بیان اینکه طرح ساماندهی اشتغال کشور در دستور کار نمایندگان قرار دارد، گفت: بر اساس این طرح ضرورت دارد هر ایرانی یک شغل با درآمد معین داشته باشد و افرادی که شغل دوم دارند باید با پرداخت مالیات 40 درصدری از درآمد شغل دوم، به ایجاد اشتغال در کشور کمک کنند.

وی افزود: در خیلی از کشورها افراد شغل دوم ندارد و کارمندانی که بازنشسته می شوند به سر کار نمی روند.

عضوکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تصریح کرد: در کشورهایی که افراد 2 شغله هستند، بیشتر از 40 درصد از دارآمد شان مالیات می دهند.

وقف چی گفت: امیدواریم این طرح در مجلس با همکاری دولت به نتیجه برسد تا اولا همه صاحب شغل شوند و در ثانی کسانی که شغل دوم دارند با پرداخت مالیات به ایجاد اشتغال کمک کنند.

وی با بیان اینکه ریشه بسیاری از ناهنجاریهای جامعه بیکاری و نداشتن شغل است، افزود:  جوانان اگر شغل نداشته باشند، به سمت ناهنجاری می روند. اما این موضوع برای بازنشستگان صدق ندارد، چون درآمد دارند.

نماینده زنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در جامعه ما عدالت در ابعاد مختلف از جمله اشتغال ایجاد نشد و فرصت کار از جوانان و نیروهای کارآمد گرفته شد.

وقف چی افزود: متاسفانه افرادی که بازنشسته هستند، اختیار امور را در دست گرفتند.

وی اظهار امیداری کرد این طرح در روزهای آینده در صحن مجلس مطرح شود.