ارتش سوریه در حال ورود به رقه است

گروه جهان الف،   3980724053

دبیر شاخه حزب بعث در استان رقه تأکید کرد که مردم این استان، بی‌صبرانه منتظر ورود ارتش سوریه هستند تا بتواند با تجاوزات ترکیه در این استان مقابله کند.

به گزارش فارس، «عبدالاله الهادی» دبیر شاخه حزب بعث در استان رقه تأکید کرد که یگان‌های ارتش سوریه آماده ورود به شهر رقه هستند.

الهادی به روزنامه «الوطن» سوریه گفت که ارتش در حال حاضر در منطقه «عین عیسی» مستقر است و «این موضع‌گیری، زمینه را برای دفع تجاوز ترکیه از منطقه فراهم خواهد کرد؛ به گونه‌ای که اندکی بعد، به جبهه‌ای برای آزادسازی منطقه از اشغالگری ترکیه بدل خواهد شد».

وی با بیان اینکه با استقرار نیروهای ارتش سوریه در فرودگاه «الطبقه»، شهر رقه توسط این نیروها از شمال و جنوب محاصره شده است، تصریح کرد، شمار زیادی از مردم استان رقه به ویژه در شهر رقه به خیابان‌ها آمدند و شعارهای حمایتی برای ارتش سر دادند.

این مسئول سوری با تأکید بر اینکه شمار زیادی از ساکنان رقه به ورود ارتش سوریه اصرار دارند، گفت: «تا کنون این یگان‌ها وارد [رقه] نشده‌اند، ولی آماده ورود به این شهر هستند. این مسئله در هر لحظه امکان دارد رخ دهد».

الهادی با اشاره به نقش مهم توافق دولت سوریه با شبه‌نظامیان کُرد برای استقرار ارتش سوریه در مناطق مرزی با ترکیه، افزود: «اشغال شهر تل ابیض توسط نظام ترکیه، موقتی است؛ زیرا تصمیم ارتش سوریه برای بازپس‌گیری تمامی اراضی سوریه، قاطع است».

وی با بیان اینکه اگر نیروهای ترکیه‌ای از سوریه خارج نشوند، درگیری نظامی ارتش سوریه با آن، محتمل است، از میران آسیب‌های وارده به شهر رقه در جریان حملات ترکیه گفت و تصریح کرد که دولت سوریه به محض ورود به استان رقه، باید بازسازی مدارس را در صدر اولویت‌های خود قرار دهد.

نماینده رقه: مردم استان خواستار بازگشت ارتش سوریه هستند

«اسماعیل حجو» نماینده استان رقه در پارلمان سوریه هم تأکید کرد که مسئولان سوری با ساکنان این استان همچنان در تماس هستند و ساکنان آن، هیچ گاه حامی تروریسم و گروه‌های جدایی‌طلب نبوده‌اند.

حجو هم به الوطن گفت: «ساکنان رقه زمانی که مشاهده کردند یگان‌های ارتش سوریه وارد فرودگاه الطبقه شدند، به صورت خودجوش به خیابان‌ها آمدند و خواستار ورود ارتش به این شهر شدند».
وی با بیان اینکه ساکنان رقه منتظر اشاره ارتش سوریه برای مقابله با تجاوزات ترکیه هستند، اظهار داشت: «آنان اجازه نمی‌دهند که خاکشان اشغال شود و برای مقاومت در برابر تجاوز، در کنار ارتش خود قرار خواهند داشت».

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه هفدهم مهر ماه جاری در فرمانی، آغاز عملیات نظامی در شمال سوریه علیه شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» (عمدتا کرد) را اعلام کرد؛ مسئله‌ای که دمشق از آن تحت عنوان تجاوز و اشغالگری یاد و تأکید کرد که با آن مقابله خواهد کرد.