روسیه: اجازه درگیری میان ترکیه و سوریه را نمی‌دهیم

گروه جهان الف،   3980723123 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور سوریه ضمن تأکید بر تأمین امنیت مرز سوریه-ترکیه از طریق استقرار نظامیان سوریه در مرز دو کشور، گفت که مسکو اجازه وقوع درگیری میان ترکیه و سوریه را نمی‌دهد.

روسیه: اجازه درگیری میان ترکیه و سوریه را نمی‌دهیم

«الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در امور سوریه امروز (سه‌شنبه) در واکنش به تداوم عملیات نظامی آنکارا در شمال و شمال شرقی سوریه ضمن تأکید بر لزوم گفت‌وگو میان شبه‌نظامیان کُرد و دمشق گفت: «گفت‌‌وگوهای فعال بیشتر میان دمشق و کُردها به احیای حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه کمک می‌کند».

بنا به گزارش خبرگزاری روسی «اینترفکس»، وی سپس در خصوص نقش مسکو در گفت‌وگوهای میان کُردها و دولت سوریه گفت: «روسیه، گفت‌وگوی میان دمشق و کردها را میانجیگری کرد. این گفت‌وگوها علاوه بر مکان‌های دیگر در پایگاه هوایی حمیمم انجام گرفته است».

وی ضمن غیرقانونی خواندن عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه گفت: «عملیات ترکیه در سوریه غیرقابل قبول است و هیچ توافقی در این خصوص بین مسکو و آنکارا صورت نگرفته است».

لاورنتیوف سپس در واکنش به توجیه ترکیه برای تأمین امنیت در امتداد مرز با سوریه از طریق آغاز عملیات نظامی علیه کُردهای این منطقه، گفت: «امنیت مرز ترکیه و سوریه باید از طریق استقرار نیروهای دولت سوریه در امتداد تمام مرز تضمین شود».

این مقام روس درباره تعامل ترکیه و سوریه گفت: «وزارتخانه‌های دفاع و خارجه و سرویس‌های امنیتی سوریه و ترکیه گفت‌وگوهای به موقعی با یکدیگر انجام می‌دهند».

نماینده پوتین در امور سوریه سپس با اشاره به این موارد تصریح کرد: «روسیه اجازه وقوع درگیری میان ترکیه و سوریه را نمی‌دهد».

این مقام روس در بخشی از سخنان خود به اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر خروج نظامیان این کشور از شمال سوریه گفت: «مسکو در خصوص احتمال خروج نظامیان آمریکا از سوریه تردید دارد».

لاورنتیوف در این خصوص گفت: « عملیات ترکیه در سوریه، کُردها را به ورود به مذاکره با دمشق سوق داد».