موشک‌ هسته‌ای جدید چین نیویورک را با خاک یکسان می‌کند

گروه جهان الف،   3980723092 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رسانه چین هشدار داد، موشک بالستیک دی‌اف-۴۱ که به تازگی در رژه نظامی چین رونمایی شد می‌تواند با یک حمله کل نیویورک سیتی را با خاک یکسان کند.

این موشک مجهز به کلاهک هسته‌ای بیشترین برد را در میان موشک‌های بالستیک جهان دارد و اوایل همین ماه رونمایی شد. این هشدار پس از آن مطرح شد که پکن از شرکت‌ها و سازمان‌های آمریکایی از جمله ان‌بی‌ای و اپل بابت بیان اظهاراتی در حمایت از اعتراضات ضد دولتی در هنگ‌کنگ انتقاد کرده بود. یک روز پیش از آن هم شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین هشدار داد، هرگونه تقلا برای تفرقه‌افکنی در این کشور به "بدن‌های له شده و استخوان‌های تکه تکه شده" می‌انجامد.

دی‌اف-۴۱ یا دانگ‌فنگ-۴۱ برد ۹۳۰۰ مایل را پوشش می‌دهد که عملا کل آمریکا در تیررس آن قرار می‌گیرد. این موشک قادر به حمل ۱۰ کلاهک هسته‌ای است و می‌تواند به ۱۰ هدف به صورت همزمان حمله کند. این موشک برای فرار از دست سامانه‌های دفاعی تله دارد و می‌تواند ایالات متحده را ظرف ۳۰ دقیقه بعد از پرتاب هدف بگیرد و همین، زمان لازم برای واکنش سامانه‌های دفاعی را کاهش می‌دهد.

شی یاژو، از تحلیلگران نظامی چین مدعی است، دی‌اف-۴۱ (DF-۴۱) در واقع امنیت مردم آمریکا را تضمین می‌کند چون اجازه نمی‌دهد واشنگتن دست به تحرکات خطرناک زده و با پکن مخالفت کند. او در مطلبی برای پایگاه انگلیسی‌زبان "سینا" (Sina) نوشت: هر چه بازدارندگی قوی‌تر باشد؛ احتمال اینکه امپریالیست‌ها دست به خطر بزنند، کاهش می‌یابد.