بهای بلیت موزه‌ها گران می‌شود

گروه فرهنگی الف،   3980722071

مدیر کل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی وزارت میراث فرهنگی از افزایش بهای بلیط موزه‌ها و اماکن تاریخی از ابتدای آبان ماه ۹۸ خبر داد.

بهای بلیت موزه‌ها گران می‌شود

محمدرضا کارگر با اعلام این خبر افزود: این افزایش به استناد تصویب نامه هیأت وزیران در تاریخ ۲۷ تیرماه ۱۳۹۸ و با توجه به برنامه ریزی‌ها و کارشناسی‌های صورت گرفته مبنی بر سطح بندی موزه‌ها، بناها و محوطه‌های تحت پوشش وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و ساماندهی گروه‌های بازدیدکننده، نرخ ورودی موزه ها تغییر خواهد کرد.

وی با تاکید به این که بهای موزه‌ها و دیگر اماکن تاریخی تحت نظارت وزارت میراث فرهنگی از چهار سال گذشته افزایش نداشته است، گفت: آخرین افزایش بهای موزه‌ها مربوط به سال ۹۴ است و امسال نیز حداقل افزایش قیمت اتفاق افتاده است.

قیمت بلیت موزه‌ها

کارگر اظهار داشت: براساس مصوبه هیات وزیران ورودیه موزه‌های ملی، منطقه‌ای، کاخ موزه‌ها و آثار تاریخی (غیر منقول) ثبت جهانی و شاخص برای بازدیدکنندگان داخلی حداکثر به مبلغ ۵ هزار تومان و برای بازدیدکنندگان خارجی حداکثر به مبلغ ۱۰۰هزار تومان و ورودیه موزه‌های محلی، استانی و سایر آثار تاریخی – فرهنگی (غیر منقول) برای بازدید کنندگان داخلی حداکثر به ۴ هزار تومان و برای بازدید کنندگان خارجی حداکثر به ۵۰ هزار تومان افزایش می یابد.

وی از وجود ۶۶۰ موزه در سراسر کشور خبر داد و گفت: حدود ۳۳۰ موزه کشور متعلق به دیگر سازمان ها و نهادها از جمله بنیاد مستضعفان، شهرداری ها است پس از تهران، خراسان رضوی بیشترین موزه های کشور را در خود جای داده است.