بارش ۱۷ سانتی‌متری برف در سبلان

گروه اجتماعی الف،   3980721139 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

اردبیل - مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با بیان اینکه روند کاهش دما تا روز دوشنبه ادامه خواهد یافت، گفت: بارش برف در ارتفاعات سبلان ۱۷ سانتی متر گزارش شد.

سیاوش محمدی در گفتگو با مهر از بارش ۱۷ سانتی‌متری برف در ارتفاعات سبلان خبر داد و افزود: طی امروز بارش باران در اغلب مناطق استان اردبیل گزارش شد که در مناطق مرکزی و جنوبی میزان بارش‌ها بیشتر از سایر مناطق بود.

به گفته وی بیشترین میزان بارش از ایستگاه خشکه رود با ۴۴ سانتی متر بارش باران گزارش شده و پس از آن شهرستان‌های اردبیل و سرعین به ترتیب با ۴۱ و ۳۰ سانتی متر بیشترین میزان بارش‌ها را به خود اختصاص دادند.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از خروج این سامانه سرد طی دوشنبه خبر داد و یادآور شد: با توجه به بارش برف در ارتفاعات و ماندگاری هوای سرد در صبح دوشنبه روند کاهش دمای اردبیل محسوس خواهد بود.

وی ادامه داد: از فردا تا اواخر هفته جاری آسمان استان صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما خواهد بود هر چند از ساعات عصر در مناطق مرکزی و جنوبی با کاهش محسوس دما همراه خواهیم شد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل به کمیته دمای هوای استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: اغلب مناطق مرکزی و جنوبی استان در روز یکشنبه دمای ۷ درجه بالای صفر را تجربه کردند و این در شرایطی است که در شمال استان و در شهرستان‌های پارس آباد و بیله سوار کمینه دمای هوا به ۱۴ درجه رسید.