۳ خوردنی قهوه‌ای که فراموش شده‌اند

گزارش بازرگانی،   3980721100 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

مجله اکالا: در این مقاله قصد داریم تا 3مورد از خوردنی‌ها‌ی مفیدی که کمتر مورد توجه خانواده‌های ایرانی قرار گرفته است را معرفی کنیم. یکی از این سه خوراکی برنج قهوه ای است که به تازگی توجه‌های زیادی را به خود جلب کرده است و افرادی که نگران سلامتی خود هستند، سعی دارند آن را در برنامه غذایی خود جای دهند. اگر شما هم دوست دارید اطلاعات کاملی درخصوص برنج قهوه ای پیدا کنید تا بتوانید آن را در مواد غذایی مصرفی خود جای دهید و از مزایای آن بهره مند شوید، مطلب زیر را دنبال کنید. در ادامه مطلب نیز تفاوت شکر قهوه ای با شکر سفید را بیان می‌کنیم و در آخر هم خواص و نکات کلیدی تهیه یکی از لذیذترین و پرطرفدارترین غذاهای اصیل ایرانی را بیان می‌کنیم. این غذا چیزی نیست به جز" کشک بادمجان ".

   بنابر عادات غذایی ایرانیان، برنج همواره یکی از اجزا جدا نشدنی از سفره ایرانیان است. از این رو انتخاب برنج مرغوب همراه یکی از دغدغه‌های افراد است. برنج‌هایی که اغلب توسط خانواده‌های ایرانی خریداری می‌شود، برنج سفید و باسماتی دانه بلند است. در حالی که این نوع برنج‌ها با توجه به کالری زیاد موجود در آن‌ها، شاخص گلیسمیک بالا و ارزش غذایی نسبتا پایین، انتخاب مناسبی برای سلامتی و حفظ تناسب اندام نیستند.

 

زمانی که قصد داریم درباره نوع شکر مصرفی تصمیم‌گیری کنیم، انتخاب بین شکر سفید و شکر قهوه ای یکی از بزرگترین دغدغه‌های موجود است. در همین راستا قصد داریم تا در ادامه مطلب تفاوت‌های عمده بین این 2 شکر را ذکر می‌کنیم تا شرایط تصمیم‌گیری برای شما عزیزان را آسان‌تر کنیم.

کشک بادمجان

  این غذا در حال حاضر در ترکیه، لبنان و هند به عنوان غذای اصلی سرو می‌شود ولی خاستگاه اصلی آن، کشور خودمان است و می‌توان گفت کشک بادمجان یک غذای 100% ایرانی است.

چرا مزه کشک بادمجان ها با هم فرق دارند؟

     اغلب افراد با خوردن کشک بادمجان در مکان‌های متفاوت این سوال را مطرح می‌کنند که چرا هرکدام مزه متفاوتی دارند؟ در پاسخ باید بگوییم که مزه این غذا به نحوه آماده کردن و استفاده بادمجان‌ها بستگی دارد. مثلا بادمجان‌ها می‌توانند به صورت سرخ شده و یا کبابی مورد استفاده قرار بگیرند.

   البته پیشنهاد ما برای یه کشک بادمجون سالم‌تر، استفاده از بادمجان کبابی است زیرا بادمجان به علت نوع بافتی که دارد، جاذب روغن است و بیشتر از بقیه مواد غذایی روغن را به خود جذب می‌کند. البته طبیعتا این غذا با بادمجون سرخ کرده خوشمزه‌تر می‌شود و انتخاب مناسب‌تری برای جشن‌ها، مهمانی‌ها و زمانی که خوشمزگی غذا ارزش بیشتری نسبت به سلامت آن دارد، است. در کنار این موضوع، در نظرگیری نکات کلیدی کشک بادمجان مجلسی  برای خوشمزگی بیشتر و ظاهر دلپذیرتر این غذا توصیه می‌شود.

   یکی دیگر از تفاوت‌های مزه‌ای انواع کشک بادمجان، در نحوه مصرف بادمجون‌ها در این غذاست. برخی بادمجان‌ها رو به صورت تکه‌ای، برخی درسته و بعضی کاملا له شده استفاده می‌کنند. همه این موارد در کنار هم می‌توانند باعث تغییر مزه کشک بادمجون بشوند. از آن‌جا که تصمیم‌گیری درباره مزه این غذا کاملا سلیقه‌ای است، بهتر است که آن را هر بار با روش‌های مختلف آماده کنید و تصمیم‌گیری‌های بعدی خود را در خصوص نحوه پخت این غذا به صورت تجربی تعیین کنید.

منبع: مجله اکالا(https://blog.okala.com/)