روزنامه روسی: ایران را دستکم نگیرید، جنگ افروزی علیه ایران دیوانگی است...

گروه جهان الف،   3980720116 ۱۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک روزنامه روسی با هشدار درخصوص هرگونه جنگ افروزی علیه ایران می نویسد، چنین اقدامی دیوانگی محض خواهد بود.

روزنامه روسی: ایران را دستکم نگیرید، جنگ افروزی علیه ایران دیوانگی است...

به گزارش الف روزنامه پراودا در تحلیلی به قلم استفان لندمن افزوده است دستکم گرفتن قابلیت های نظامی ایران در دفاع از خود، یک اشتباه استراتژیک است:

« تمام کشورهایی که آمریکجنگا آنها را کنترل نمی کند، در فهرست تغییر رژیم واشنگتن قرار دارند به ویژه کشورهایی نظیر چین و روسیه که چالشی علیه آمریکا هستند؛ و همچنین کشورهای نفت خیری مانند ایران و ونزوئلا.

این تمام آن چیزی است که خصومت آمریکا علیه این کشورها تلقی می شود، نه به دلیل تهدیدات امنیتی آنها بلکه به خاطر حمایت آنها از دنیای چندقطبی که با اهداف سلطه جویانه آمریکا در تضاد است، مساله ای که دیگر زمان آن گذشته.

ایران توان نظامی آمریکا را ندارد اما قابلیت های آن به گونه ای است که می تواند علیه متجاوزان در هر نقطه ای از منطقه پاسخ سختی بدهد. ایران پهبادها و هواپیماهای جنگی پیچیده، موشک های بالستیک و کروز، سیستم توانمد دفاع هوایی، نیروهای متحد در لبنان و دیگر کشورهای منطقه داشته و از حمایت های سیاسی و اقتصادی روسیه و چین برخوردار است که مایلند به ایران در عرصه دفاع ملی تسلیحات بدهند تا مکمل سلاح های موجود آن باشد.

تسلیحات ایران قادرند پایگاه ها و رزمناوهای آمریکا را در منطقه هدف قرار دهد. سایت های استراتژیک عربستان و اسرائیل نیز به عنوان یک راهکار دفاعی، در تیررسی ایران قرار دارند.

حملات اخیر حوثی ها به تاسیسات نفتی و سایر مکان ها، خسارات فراوانی به بار آورد که نیازمند تعمیرات گسترده است. تصور کنید ایران در پاسخ به تجاوز عربستان چه کاری می تواند انجام دهد.

اگر اسرائیل حماقت کرده و با آمریکا در جنگ با ایران مشارکت کند، کوچکی وسعت آن به ویژه آن را در معرض حملات تلافی جویانه قرار خواهد داد. شهرها، پایگاه های نظامی، زیرساخت های اساسی و سایت های تسلیحات اتمی آن به سختی هدف قرار خواهند گرفت.

حمله به ایران به بهایی بسیار زیاد برای تمام کشورهای درگیر صورت خواهد گرفت. سیاستمداران تندرو و دیوان سالارهای آمریکایی نظیر ترامپ، از جنگ افروزی هیچ چیز نمی دانند.

فرماندهای پنتاگون از جنگ علیه کشورهایی حمایت می کنند که به سادگی آسیب پذیرند، نه کشورهایی مانند ایران که قادرند پاسخ سختی به حملات بدهند.

مناقشه سوریه قرار بود جنگی آسان باشد. اما در نهمین سال جنگ، هیچ پایانی برای آن قابل تصور نیست، دقیقا مانند جنگ های افغانستان و یمن.

اگر ایران هدف حمله قرار گیرد، منطقه احتمالا بسیار بیشتر از زمان کنونی ملتهب خواهد شد، در این صورت آمریکا و اسریائل باید هزینه ای سخت بپردازند که بیشتر از آن چیزی است که فرماندهان پنتاگون در نظر دارند.

این ذهنیت که جنگ با ایران کوتاه مدت خواهد بود، اشتباه است. مقامات ایرانی گفته اند اگر صادرات نفتی ایران متوقف شود، ارتش آن عملیات دریایی سایر کشورهای منطقه را از طریق تنگه هرمز که حدود 20 درصد کل نفت جهان از آن می گذرد، متوقف خواهند کرد.

بهای نفت – اگر نه در کوتاه مدت - به میران چشمگیر افزایش خواهد یافت که این امر فشاری به اقتصاد رو به ضعف جهانی وارد خواهد کرد و احتمالا به بروز رکود شدید و درازمدت منجر خواهد شد.

دستکم گرفتن توانایی های نظامی ایران و اراده آن در دفاع از خود – در صورت حمله – اشتباه استراتژک جدی است. آیت الله خامنه ای اخیرا تاکید کرده است ایران به هر متجاوز خارجی و متحدان آن، پاسخ متناسب خواهد دارد. ماه گذشته سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران گفته بود که توانایی های نظامی ایران قادر است با اقدام تجاوزکارانه اسرائیل مقابله کند.

در سپتامبر هم عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران با اعلام حمایت از حوثی های یمن مقابل تجاوز عربستان، از حملات این گروه علیه عربستان به عنوان اقدامی "دفاعی" علیه بمب باران و محاصره یمن یاد کرد که در هماهنگی مخفیانه با آمریکا صورت می گیرد.

با توجه به توان نظامی و قابلیت گروه های نیابتی ایران می توان گفت هرگونه جنگ با ایران ، دیوانگی است.»