وزیر ورزش: حضور زنان در ورزشگاه‌ها با رعایت مسائل فرهنگی ادامه‌دار خواهد بود

گروه ورزشی الف،   3980720106 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر ورزش و جوانان در پی حضور زنان در ورزشگاه آزادی تهران در دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و کامبوج گفت: با رعایت موارد فرهنگی حضور زنان در دیدارهای ملی ایران در ورزشگاه‌ها ادامه‌دار خواهد بود.

وزیر ورزش: حضور زنان در ورزشگاه‌ها با رعایت مسائل فرهنگی ادامه‌دار خواهد بود

به گزارش ایرنا، «مسعود سلطانی‌فر» این اظهارات را روز شنبه در نشست ستاد عالی بازی‌های المپیک و پارالمپیک در ساختمان سئول مطرح کرد و افزود: اراده کلی دولت و نظام جمهوری اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب بر این بود که زنان در همه عرصه‌ها حقوق برابر با مردان داشته باشند و در تمام بخش‌های اجرایی، علمی، فرهنگی، هنری،  ورزشی و هرجا که فرصت برابر به زنان داده شد، گوی سبقت را از مردان ربودند.

وی ادامه داد: در ورزش هم از نظر سالن‌های اختصاصی و سایر امکانات زنان امروز شرایط خوبی دارند و در هر ۲ بُعد یعنی ورزش همگانی و قهرمانی نیز خوش درخشیدند.  

وزیر ورزش و جوانان به اراده دولت برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها طی سال‌های گذشته گریزی زد و گفت: رییس جمهوری پیشتر در نامه‌ای از وزارت‌خانه های ورزش و جوانان و کشور خواست شرایط حضور زنان در ورزشگاه‌های فوتبال به سرعت فراهم شود که در چند نوبت نظیر دیدار تیم ایران برابر بولیوی و فینال جام باشگاه‌های آسیا اتفاق افتاد و حتی در ۲  مسابقه کشورمان در جام جهانی خانواده‌ها از طریق LED و بدون هیچ مشکلی بازی‌ها را در ورزشگاه آزادی تماشا کردند.  

سلطانی‌فر اضافه کرد: تمام رسانه‌های داخلی و خارجی نیز این روز تاریخی (۱۸ مهرماه) را تحسین کردند و حتی مخالفین نظام هم نتوانستند ایرادی بگیرند؛  همچنین از تلاش و اراده دولت، همکاری شورای عالی امنیت ملی، وزارت کشور، نیروی انتظامی که زمینه را برای حضور زنان در ورزشگاه آزادی و در دیدار بین تیم‌های ایران و کامبوج فراهم کردند، تشکر می‌کنیم.  

وی ادامه داد: این اتفاق مهم ملی، بر اعتماد به نفس ملت افزود و احساس افتخار و غرور را ایجاد کرد و امیدواریم در آینده هم با رعایت شرایط فرهنگی حضور زنان را در ورزشگاه‌ها و محل دیدار تیم ملی ایران شاهد باشیم.

بدنبال فراهم شدن زیرساخت های لازم جهت ورود زنان به ورزشگاه به منظور تماشای دیدار ایران و کامبوج در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲، فدارسیون فوتبال با همکاری شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، سامانه بلیت فروشی این دیدار را با اختصاص جایگاه به زنان فعال کرد و زنان ایرانی هم توانستند برای نخستین‌بار با خرید بلیت، وارد ورزشگاه آزادی تهران شوند.

دیدار تیم‌های ملی ایران و کامبوج پنجشنبه ۱۸ مهرماه برگزار شد و ملی‌پوشان با نتیجه پرگل ۱۴ بر صفر بدون دردسر میهمان خود را شکست دادند.

به تیم ملی امید بسیار امیدوارم

وزیر ورزش و جوانان در قسمتی از این نشست در خصوص تیم فوتبال امید ایران نیز اظهار داشت: امیدوارم با عزم عمومی و حمایت ویژه، فوتبال ایران بعد از ۴۴ سال المپیکی شود.  

سلطان‌فر افزود: این تیم به لحاظ بازیکن بسیار خوب و غنی بوده و باعث امیدواری کارشناسان فوتبال شد؛ خوشبختانه ارتباط و همکاری بسیار خوبی بین این وزارتخانه، کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال وجود دارد و امیدواریم این حمایت‌ها و تلاش‌ها بعد از ۴۴ سال فوتبال ما را به المپیک برساند تا بتوانیم به انتظارات به‌حق مردم در این خصوص پاسخ دهیم.  

وزیر ورزش و جوانان سپس خطاب به مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: ما به طور قطع حمایت ویژه می‌کنیم و شما هم با قدرت پیش بروید و اگر نتایج خوبی در فوتبال بدست آمده ماحصل همین تلاش و تعامل است.

انتظار مردم از علیرضا دبیر زیاد است

وزیر ورزش و جوانان در ستاد عالی بازی های المپیک و پارالمپیک درباره شرایط کشتی، اظهار داشت: اکنون جمعی از نخبگان و قهرمانان هدایت کشتی کشور را بر عهده دارند که انتظار مردم از آنها برای سربلندی ورزش ایران در بازی‌های المپیک بسیار زیاد است.

سلطانی فر ادامه داد: کشتی به لحاظ فنی و مدیریتی مجموعه بسیار قدرتمندی است و انتظار دارم با همدلی و تدبیر و نتایج درخشان کام مردم ایران شیرین شود و مسئولیت و نقش علیرضا دبیر در این بین زیاد و مهم است.

وی این را هم گفت که به طور خاص به کشتی کمک می کنیم. بیشترین انتظارات در مسابقات همیشه از کشتی است و ما هم تلاش می کنیم از آنها پشتیبانی خاص داشته باشیم.

حمایت ویژه وزارت ورزش از تیم ملی امید

وزیر ورزش و جوانان در ادامه این نشست در خصوص تیم فوتبال المپیک یادآور شد: این تیم به لحاظ بازیکن بسیار خوب و غنی است و باعث امیدواری کارشناسان فوتبال شد.

سلطانی فر اظهار امیدواری کرد که این حمایت ها و تلاش ها بعد از ۴۴ سال فوتبال ما را به المپیک برساند تا بتوانیم به انتظارات بجای مردم در این خصوص پاسخ دهیم.

وی خطاب به تاج  گفت که حمایت ویژه می کنیم و اگر نتایج خوبی در فوتبال حاصل شود،  ماحصل همین تلاش و تعامل است.