رئیس بانک مرکزی: ذخایر ارزی در یک سال گذشته افزایش یافته است

گروه اقتصادی الف،   3980720033 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: ذخایر اسکناس ارزی کشور طی یک‌سال گذشته نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش یافته است و برای بهبود بیش از پیش این شرایط نیز تلاش می‌شود.

رئیس بانک مرکزی: ذخایر ارزی در یک سال گذشته افزایش یافته است

به گزارش ایرنا، «عبدالناصر همتی» جمعه شب در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان‌غربی که با حضور تعداد زیادی از فعالان اقتصادی استان برگزار شد، افزود: علاوه بر آن امسال بخش مهمی از ارز مورد نیاز کشور برای واردات از طریق صادرات غیرنفتی تامین شده است.

وی اضافه کرد: درخواست من از همه فعالان اقتصادی کشور این است که شرایط کشور را درک کنند زیرا کشورمان در شرایط ویژه‌ای است و هیچ‌کس جز مردم و مسوولان ایران به منافع ملی ما فکر نمی‌کند.

وی بیان کرد: مشکلات فعلی کشور قابل حل است ولی باید در کنار هم برای رد شدن از موانع موجود تلاش کنیم.

همتی افزود: ذخایر اسکناس ارزی کشور طی یک‌سال گذشته نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش یافته است و برای بهبود بیش از پیش این شرایط نیز تلاش می‌شود.

رییس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه مشکلات صادرکنندگان استان در نحوه برگشت ارز حل می‌شود، ادامه داد: باید سعی کنیم بین صادرات و واردات تعادل ایجاد کنیم که در این خصوص نقش فعالان اقتصادی بسیار اثرگذار است.

همتی با ابراز خرسندی از دیدارها و جلسات خوب و سازنده امروز خود با فعالان اقتصادی آذربایجان‌غربی، گفت: بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور امری ضروری است و از این‌رو معاونت ارزی بانک مرکزی تلاش خواهد کرد مشکلات فعالان اقتصادی و صادرکنندگان در زمینه بازگشت ارز حاصل از صادرات را برطرف کند.

رییس کل بانک مرکزی در پایان با تعدادی از تولیدکنندگان استان به صورت جداگانه ملاقات و مسائل آنان را بررسی و دستورات لازم برای حل مشکلات آنها را صادر کرد.