چگونه برای آزمون کارشناسی ارشد درس بخوانیم

گزارش بازرگانی،   3980719048

برای اینکه آمادگی لازم را برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد را داشته باشیم باید فن هایی را آموزش ببینیم البته هر کسی راه و روشی برای خود دارد. با توجه به تحقیقات و دستاورد های علمی که در زمینه شیوه و عملکرد مغز انسان در یادگیری و آموزش مطرح شده، اما بسیاری تاکید بر شیوه هایی یادگیری شخصی خودشان دارند. در این مقاله میخواهیم شما را با چند روش آشنا کنیم تا کمکی برای شما در این آزمون سخت داشته باشیم.

چگونه برای آزمون کارشناسی ارشد درس بخوانیم

درک مفاهیم

زمانی که شما در انتظار یک آزمون سخت مانند کنکور کارشناسی ارشد هستند با حجم انبوهی از اطلاعات و کتب منابع آزمون کارشناسی ارشد مواجه میشود. بدیهی است سپردن این حجم از اطلاعات به حافظه نیازمند منطق یکنواخت و منظمی هست که اگر در آن راه قدم برندارید، قطعا نمیتوانید از تمامی پتانسیل های خودتون استفاده کنید. به خاطر سپردن روابط و نماها و توان‌ها و فرمول‌ها و حالت های خاص مساله در شروع کار‌، در حالی که بیش از چندین ماه تا آزمون وقت پیش رو دارید، گزینه خوبی به نظر نمی رسد. در شروع کار وقت رو تماماً بر روی یادگیری عمیق مفاهیم صرف کنید. بخاطر حجم زیاد منابع آزمون ارشد کمی سردرگم می شوید توصیه میشود برای انتخاب لیست بهترین منابع کنکور ارشد با کارشناسان ما در ارشد تست تماس بگیرید تا از بهترین منابع کنکور کارشناسی ارشد مطلع شوید و در ضمن همزمان با مطالعه منابع بروز باشید و از تمامی اخبار کارشناسی ارشد بخصوص در اینترنت نیز باخبر باشید. زیرا عدم حضور در محیط مجازی می تواند به قیمت سنگینی برای شما تمام شود. نمونه اش تغییر آیین نامه‌ها و زمان بندی ها، بحث پرداخت های بعدی ثبت نام و مسائل مالی ،تغییر در محل برگزاری آزمون ارشد و مسائل دیگر.

 

تکرار و تکرار

زمانی که میدانید چه کتاب هایی را باید بخوانید و تمرکزتان را روی آنها میگذارید و کمی کارتان راحتتر می شود.یکی از راه هایی که می تواند به کمک شما بیاید و داده‌ها رو از حافظه کوتاه مدت خودتون به حافظه بلند مدت منتقل کنید، تکراره. تکرار در روزهای اول‌، کمک بزرگی به شماست برای خریدن زمان در روزهای فشرده پایانی و نزدیک به آزمون. این راه به شما کمک می کند تا در روز ها نزدیک به آزمون زمان کمتری را برای برای به یا آوری مطالب صرف کنید.

 

زمان درست برای حل مساله

برای آن که بتوانید بطور کامل به حل مسائل بپردازید باید تسلط کامل بر روی مطالب داشته باشید. زیرا در صورت تسلط نداشتن رو مطالب برای حل مسئله و تست زدن باید به تکرار به کتاب رجوع کنید. در غیر این صورت یا موفق به حل مسئله نمیشوید و یا پاسخ آن اشتباه خواهبد بود که در نتیجه شما سه چیز را از دست می دهید:

  • یک تست خام را که می توانست ملاکی برای سنجش توان شما باشد.
  • زمان را، که هرچند برای یک تست ممکن است کم باشد، اما اگر تکرار شود زمان زیادی خواهد شد.
  • از دست دادن یک فرصت مفید برای به چالش کشیدن مفید مغزتان. فراموش نکنید که تست زنی ورزش مغز یک کنکوری است و وقتی شما راه حل رو مرور می کنید، مغزتون در حال تن پروری است

با توجه به این مطالب منطقی است که  تست زنی را کمی دیر تر شروع کنید و برای شروع عجله نداشته باشید.

 

نیم نگاهی به آزمون سال های گذشته

برای شرکت در هر آزمونی باید از ماهیت آن شناخت کافی داشته باشبد. به یاد داشته باشید این آزمون متاسفانه یا خوشبختانه، ملاک دقیقی از سطح معلومات افراد ارائه نمی دهد. پس تصور نکنید که اگر بهتر مطالب رو فهمیده باشید نتیجه بهتری هم خواهید گرفت. پس حرکت در چارچوب کنکور مهم تر از حرکت چارچوب مفاهیم است.

 

تناوب سوئیچ بین دروس

با چه تناوب زمانی بین دروس مختلف سوئیچ کنیم؟ آیا باید یک درس رو کامل بخوانیم و بعد سراغ درس بعدی برویم؟ یا برعکس از هر درس مقداری مطالعه کنیم و بلافاصله سراغ درس بعدی برویم؟

در این زمینه به دو نکته اشاره میکنیم:

  1. پس از خواندن یک مطلب به هر دلیلی اگر توانستید به درک کامل آن برسید مانند این است که اصلا آن را نخوانده اید در نتیجه زمان و تمرکز کافی برای هر مطلب بگذارید و سپس به سراغ مطلب بعدی بروید.
  2. سرعت بالای سوئیچ بین دروس کمک می کنه هم در روزهای آخر با سرعت زیاد سوئیچ خو گرفته باشید و هم سر جلسه مغزتون آمادگی دارد بین مباحثی که ربط منطقی بسیار کمرنگی دارند بسرعت سوئیچ کند.

 

زدن تست آزمون های سال های قبل

بعضی از داوطلبان آزمون کارشناسی تست های آزمون های سال های قبل را به روز های آخر موکول می کنند که خود را محک بزنند که به دو لیلی این کار اشتباه است:

  1. فوایدی که مرور این تست‌ها بدون مهلت زمانی و به قصد آشنایی نصیب شما میتوند بشود، به مراتب بیشتر از فایده شبیه سازی یک آزمون کنکوراست. بنابراین بهتر است بارها و بارها به مرور آنها بپردازید تا نقاط قوت و ضعف تان را در زمینه مباحث مطرح شده در این تست‌ها بسنجید.
  2. به دلیل اینکه شما آن تست ها را در کتب کنکور و گاها در متن اونها بارها این تست‌ها رو خواهید دید هیچگاه پس از خوندن یک کتاب کنکوری آن تست یک تست خام محسوب نمی شود و پس کمکی به شما برای شبیه سازی یک آزمون نخواهد کرد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین