وزیر راه و شهرسازی: حکم دادگاه حسینیه سعادت‌آباد اجرا می‌شود

گروه سیاسی الف،   3980719042 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر راه و شهرسازی در واکنش به ابلاغ حکم قلع و قمع حسینیه سعادت آباد گفت: حکم دادگاه باید اجرا شود.

وزیر راه و شهرسازی: حکم دادگاه حسینیه سعادت‌آباد اجرا می‌شود

محمد اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص حکم قلع و قمع پروژه مسکونی سعادت آباد موسوم به حسینیه سعادت آباد اظهار کرد: بله، حکم دادگاه است و باید اجرایی شود.

وی همچنین درباره طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن و اینکه آیا اصلاحاتی را برای بالا بردن جذابیت طرح انجام می‌دهند یا خیر؟ گفت: جذابیت طرح اقدام ملی کامل است. خانه‌ها را برای مردمی می‌خواهیم که با توان مالی خود به راحتی نمی‌توانند از واحدهایی که در بازار وجود دارد تامین مسکن کنند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: طرح اقدام ملی برای خوشبخت کردن عده‌ای که توانمند هستند ارائه نشده، بلکه برای صاحبخانه شدن قشر متوسط به پایین است. در سراسر کشور هم این طرح آغاز شده، اراضی شناسایی شده و مراحل مختلف را طی می‌کند. به هر حال زمین باید تعیین شود، نقشه مشخص شود، جواز ساخت اخذ شود، قرارداد منعقد شود تا وارد فاز اجرایی شویم. در همه این فرآیندها از آماده سازی تا ساخت و ساز هم اکنون بیش از ۱۸۰ هزار واحد در دست اجراست.

اسلامی که در حاشیه آزمون ورود به حرفه متقاضیان اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی در دانشگاه علم و صنعت سخن می‌گفت، درباره زمان شروع به کار شورای مرکزی جدید سازمان نظام مهندسی اظهار کرد: سر زمان قانونی، افراد جدید را معرفی می‌کنیم.

وی اظهار کرد: آزمون ورود به حرفه مهندسی بر اساس قانون سالی دو مرتبه برگزار می‌شود که حدود ۳۰۰ هزار نفر در آن شرکت می‌کنند. امسال هم در هفت رشته این آزمون برگزار شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای ما مهم است که اقدامات فنی در ساختمان‌ها رعایت شود، گفت: باید بحث ایمنی و کیفیت را در کشور نهادینه کنیم؛ بنابراین مهندسان نیازمند دانش و صلاحیت هستند و باید رتبه لازم را در این زمینه به دست بیاورند.

اسلامی گفت: آزمون به صورت دسترسی آزاد به کتاب برگزار می‌شود، زیرا مهم این است که این افراد درک درستی از مسائل داشته باشند و ملاک صرفا محفوظات نیست. هر کس بتواند نیمی از سوالات را پاسخ دهد نمره قبولی کسب می‌کند. با این حال بسیاری افراد نمره لازم را به دست نمی‌آورند.

اسلامی ادامه داد: مردم باید از یک پشتوانه مهندسی خوبی برخوردار شوند و صاحب بناهایی باشند که کم هزینه و پایدار باشد.

وی درباره افراد شرکت کننده در آزمون گفت: حدود ۲۵ درصد شرکت کنندگان، خانم و ۷۵ درصد آقا هستند. خانم‌ها بیشتر در رشته معماری و شهرسازی متمرکز شده‌اند.

به گزارش  ایسنا، ماجرای برج سعادت‌آباد موسوم به «حسینیه سعادت‌آباد» (هیات بنی‌فاطمه) از زمانی آغاز شد که سال ۱۳۸۶ و بنا به گفته برخی مسوولان سابق، افرادی با محوریت یکی از نمایندگان مجلس زمین ۳۰۰۰ متری دولتی را به قصد ساخت حسینیه گرفتند اما حسینیه نساختند؛ زمین را فروختند و رفتند. البته اعضای هیات بنی‌فاطمه سعادت‌آباد مدعی هستند که ابتدا قرار بود زمین برای ساخت حسینیه به هیات آنها داده شود اما یک وقفه کوتاه در پیگیری موضوع همان و واگذاری زمین به نماینده مجلس و دوستانش همان. حالا اعضای هیات بنی‌فاطمه به جای این زمین مجبور هستند هیات عزاداری امام حسین (ع) را در پارکی نزدیک همان زمین برپا کند.

مع‌الوصف، فرد یا افرادی که زمین را در سال ۱۳۸۶ خریداری کرده‌اند، در سال ۱۳۹۲ از شهرداری وقت منطقه ۲ تهران مجوز ساخت مجتمع مسکونی گرفته‌اند، مجوزی که شهردار کنونی منطقه ۲ تهران آن را غیرمتعارف خوانده  است. حالا دو قطعه از سه قطعه را به پیشرفت حدود ۷۰ درصد و یک قطعه را به پیشرفت حدود ۳۰ درصد رسانده‌اند؛ اما پس از کش و قوس‌های فراوان و شکایت مدعی‌العموم، ابطال سند، ابطال قرارداد، خلع ید از پلاک ثبتی و قلع و قمع بنای ۳۰۰۰ متری سعادت‌آباد، موسوم به حسینیه سعادت‌آباد طی دو رای جداگانه به ترتیب در روزهای ۷ مردادماه برای یک قطعه و سپس ۱۵ مردادماه ۱۳۹۸ برای دو قطعه‌ی دیگر صادر شده است.