مرز خسروی برای سفر خانوادگی زائران اربعین مناسب نیست+عکس

گروه اجتماعی الف،   3980719031 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

مرز خسروی به دلیل محدودیت امکانات و فاصله ۱۵ کیلومتری تا گیت‌های ورودی عراق، برای سفر خانوادگی زائران اربعین مناسب نیست.

به گزارش خبرنگار اعزامی حج و زیارت خبرگزاری فارس به مرز خسروی، فاصله بسیار زیاد بین گیت‌های خروجی کشورمان تا مبادی ورودی عراق، زائرانی که این مرز را برای خروج از کشور و حرکت به سمت شهرهای زیارتی عراق انتخاب کرده‌اند می‌گویند که به دلیل فاصله ۱۵ کیلومتری و نبود هیچ گونه وسیله نقلیه برای انتقال زائران به گیت‌های ورودی عراق، باید این مسافت را با پای پیاده طی کنند.

با توجه به طولانی بودن این مسیر و گرمای حدود ۴۱ درجه‌ای در شهر خسروی، این مرز کشورمان برای سفر خانوادگی زائران اربعین پیشنهاد نمی‌شود.

این در حالی است که مرز خسروی به دلیل احتمال خلوتی بیش‌تر نسبت به سه مرز مهران، شلمچه و چذابه، امسال مورد توجه تعداد زیادی از زائران کشورمان قرار گرفته است.

در همین حال، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه می‌گوید: هم اکنون جمعیت زیادی از زائران در مرز خسروی حضور داشته و منتظر اعزام به کربلای معلی هستند اما از سوی طرف عراقی آمادگی پذیرش این جمعیت وجود ندارد. از این رو از زائران محترم تقاضا می شود چنانچه امروز قصد حضور در مرز خسروی را دارند از این کار اجتناب کرده و سفر خود را ۲۴ ساعت به تعویق بیندازند.

به گفته ویف مسوولان حاضر در قصرشیرین و مرز خسروی هم اکنون در حال ساماندهی زائران در موکب‌ها و استراحتگاه‌ها هستند تا بتوانند هرچه سریعتر شرایط اعزام آن‌ها را فراهم کنند.