هیچ کودک مبتلا به HIV که مادرش مبتلا به این ویروس نباشد، مشاهده نشده است

گروه اجتماعی الف،   3980719023 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هیچ کودک مبتلا به HIV که مادرش مبتلا به این ویروس نباشد، مشاهده نشده است.

هیچ کودک مبتلا به HIV که مادرش مبتلا به این ویروس نباشد، مشاهده نشده است

جهانپور در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص برخی اخبار و کلیپ‌های منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر ابتلای کودکان خردسال به ویروس HIV  بدون ابتلای مادر، گفت: متاسفانه به دلایل عدیده از جمله ملاحظات و قواعد اخلاق پزشکی، وزارت بهداشت در خصوص جزییات ابتلای افراد به ویروس HIV نمی تواند و نباید اطلاع رسانی کند و همین موضوع زمینه سواستفاده و انتشار مطالب نادرست و کذب را فراهم آورده است و مظلومیت اعضای خانواده نظام سلامت را رقم زده است. در این زمینه نیز تنها می توانم عرض کنم که اطمینان داشته باشید هیچ کودک و خردسال مبتلا به HIV نه در این روستا و نه جای دیگر، نیافتیم که مادر HIV منفی باشد.

وی افزود: اساسا در بیماریابی ما از کودکان زیر پنج سال تست HIV گرفته نمی شود مگر اینکه مادر مبتلا شده باشد، لذا اگر کودکی مورد آزمون قرار گفته و مبتلاست، بخاطر ابتلای مادر مورد آزمایش قرار گرفته است.

جهانپور در ادامه اظهار داشت: همانگونه که بارها عرض شده، ابعاد موضوع بیماریابی در همه کانون‌های تجمعی و یا بیماران شناخته شده در سراسر کشور برای نظام سلامت روشن است و نتایج آن در مشاوره‌های انجام شده به اطلاع کلیه افراد مبتلا رسیده است، البته این موضوع بین بیمار و پزشک معالجش خواهد ماند و قرار نیست کسی خارج ازین دایره اطلاع داشته باشد.

وی در پایان تاکید کرد: امروز در نظام سلامت تمرکز بر تداوم مشاوره و حمایت بهداشتی درمانی از بیماران و خانواده های آنهاست و سایر بخش‌ها نیز قاعدتاً در خصوص حمایت‌های اجتماعی باید ورود کنند و قرار نیست زمان و امکانات نظام سلامت و آرامش بیماران و خانواده هایشان به پای شایعه پردازان و بدخواهان هزینه شود.