دو عاملی که قیمت طلای جهانی را امروز بالا برد

گروه اقتصادی الف،   3980718126

دو عامل خبر ناامید کننده مذاکرات جنگ تجاری چین و آمریکا و نیز خرید گسترده فلز زرد از سوی بانک‌های مرکزی جهان منجر به افزایش قیمت طلا شد.

به گزارش فارس،‌ امروز در بازارهای جهانی قیمت هر اونس طلا با یک ونیم دلار افزایش نسبت به روز گذشته به قیمت 1506 دلار و 50 سنت معامله شد.

امروز قیمت این فلز گرانبها در کمترین زمان 1503 دلار و 10 سنت و در بیشترین زمان 1517دلار و 40 سنت به فروش رسید.

به گزارش رویترز مذاکرات تجاری چین و آمریکا امروز نقش اصلی را در قیمت طلا داشته است در حالی که پیش از این انتظار می‌رفت مذاکرات در سطح سران عالیرتبه کشور پایانی بر جنگ تجاری دو قطب بزرگ اقتصادی جهانی باشد اما خبرها حاکی از آن است که مذاکرات به بن بست رسیده و طرف‌های چینی زودتر از موعد جلسه را ترک می‌کنند.

قرار بود جلسه تا فردا (جمعه)‌ ادامه یابد اما منابع آگاه گفته‌اند که لیوهه با تیم همراهش محل نشست را ترک می‌کنند.

بلومبرگ گزارش داده که کاخ سفید در مذاکرات با چین به دنبال یک بسته ارزی است.

امروز نیز نشریه چینی "ساوت چاینا مورنینگ پست" گزارش داده بود که نمایندگان چینی به دنبال ترک واشنگتن هستند.

تحلیلگر آرگونات سکوریتی با بیان اینکه احتمالا نوساناتی در بازار طلا وجود داشته باشد، اعلام کرد: میزان ذخایر طلا در بیشترین میزان سه سال گذشته است و بسیاری از بانک‌های مرکزی به دنبال خرید این فلز گرانقیت هستند و به این دلیل قیمت را در بازارهای جهانی افزایش داده است.

افزایش قیت طلا امروز متاثر از دو عامل نخست به خبرهای ناامید کننده از مذاکرات تجاری چین و آمریکا و دوم گرایش بانک‌های مرکزی جهان برای خرید طلا بوده‌اند.

بانک‌های مرکزی جهان تلاش می‌کنند با خرید گسترده طلا اقتصاد کشورشان در مقابل نوسانات ارزی و به ویژه مقابله با سلطه دلار حفظ کنند.