روایت نابغه کشتی جهان از قهرمانی با پاهای برهنه

گروه ورزشی الف،   3980718120

نابغه کشتی جهان گفت: در زمانی نونهالی که کشتی را شروع کردم امکانات و وسایل مناسبی برای کشتی نداشتیم و تمرینات خود را با پای برهنه روی زمین انجام می‌دادم.

روایت نابغه کشتی جهان از قهرمانی با پاهای برهنه

عبدالله موحد در حاشیه افتتاح این آکادمی کشتی مزین به نام خودش اظهار کرد: با اینکه خستگی یک سفر طولانی را داشتم ولی برای حضور در این برنامه با افتخار و رغبت آمدم و خیلی دوست داشتم بیشتر به ایران و کاشان می‌آمدم تا داشته‌های خود را در اختیار ورزشکاران نونهال این آکادمی کشتی بگذارم.

این نابغه کشتی جهان و ایران افزود: امیدوارم آنقدر زنده بمانم تا شاهد باشم که کشتی گیران کم‌سن‌وسالی که در این سالن کشتی تمرین می‌کنند یک روز قهرمان کشتی جهان و المپیک شوند.

وی با بیان اینکه ورزش را با ژیمناستیک شروع کرده و با کشتی به پایان رساندم، گفت: در زمانی نونهالی که کشتی را شروع کردم امکانات و وسایل مناسبی برای کشتی نداشتیم و تمرینات خود را با پای برهنه روی زمین انجام می‌دادم.

موحد تأکید کرد: هر چقدر سالن ورزشی در کشور ساخته شود باز هم کم است زیرا کشور به ساخت سالن‌های بیشتر نیاز دارد تا در رسیدن به اهداف خود در وزرش موفق شود.

نابغه کشتی جهان با اشاره به جایگاه و اهمیت پهلوانی در ایران خاطرنشان کرد: هر کسی را نمی‌توان با این عنوان صدا زد زیرا در گذشته کسانی پهلوان بودند که از حقوق ضعیفان دفاع کرده و دست افتادگان را می‌گرفتند.

محمدرضا طالقانی نیز در مراسم افتتاح آکادمی کشتی عبدالله موحد لتحر کاشان گفت: موحد اولین نفر در ایران از حیث داشتن مدال در رقابت‌های بین المللی و یازدهمین نفر در کشتی جهان است که نام و تصویرش در دیوار فیلا نقش بسته است.

رئیس اسبق فدراسیون کشتی ایران افزود: موحد شش مدال جهانی و المپیک را بدون وقفه برای ایران به ارمغان آورد و اگر اختلافات داخلی نبود تعداد این مدال‌ها بیشتر می‌شد.

وی یادآور شد: حدود 40 سال پیش که در مجموعه ورزشی شهدای هفتم تیر فعلی مسؤولیت داشتم نام سالن کشتی آنجا را به نام عبدالله موحد نام‌گذاری کردم که پس از رفتن من عکس موحد را برداشتند.

طالقانی موحد را اسطوره ورزشی این مملکت دانست و گفت: موحد ۴۰ سال است در آمریکا زندگی می‌کند و ما به آسانی گذاشتیم از کشور برود درحالی‌که همه دنیا می‌خواهند کسی مانند پهلوان موحد را داشته باشند.

رئیس اسبق فدراسیون کشتی ایران با ابزار خرسندی از ساخت این سالن ورزشی خاطرنشان کرد: عبدالله موحد به عنوان یک ایرانی افتخار می‌کند پس از بازگشت به وطن به منطقه کوچک لتحر در کاشان حضور پیدا کند و بگوید من چقدر خوشحال هستم که به اینجا آمده‌ام و هرگاه فرصت کنم بازهم خواهم آمد.

به گزارش فارس، مراسم کلنگ زنی آکادمی کشتی پهلوان عبدالله موحد لتحر کاشان در مهر ماه سال ۹۴ با حضور این نابغه کشتی جهان به زمین زده شد و بعد از چهار سال با حضور ایشان در زمینی در مساحت ۵۸۰ مترمربع دارای دو تشک کشتی، خوابگاه و سالن بدنسازی با اعتباری بالغ‌بر ۸۰۰ میلیون تومان به عنوان استانداردترین سالن ورزشی این شهرستان افتتاح شد.