سرلشکر باقری: امنیت تهران پایدار و با ثبات است

گروه سیاسی الف،   3980718095 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس کل ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر این که امنیت تهران امنیتی پایدار و با ثبات است گفت: این امنیت قوت قلب مردم و موجب امکان همه فعالیت‌های سیاسی،‌اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در سطح تهران بزرگ شده است

به گزارش سیاسی ایرنا سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» صبح امروز (پنجشنبه) در دیدار با فرماندهان سپاه تهران بزرگ افزود: سپاه مسئولیت‌های سنگینی در جهت برقراری و حفظ امنیت تهران بر عهده دارد.

وی افزود: برقراری امنیت در مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) یک نمونه از تلاش‌هایی است که در این رابطه صورت می گیرد؛ بنابر این بواسطه تلاش‌هایی که تاکنون صورت گرفته امنیت امروز تهران با ثبات و پایدار است.

رئیس کل ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه با اشاره به بازدیدها و جلساتی که طی هفته های گذشته از مجموعه نیروهای مسلح داشته است، گفت: ستاد کل نیروهای مسلح با مسوولیتی که در نظارت بر نیروهای مسلح دارد ظرف یک ماه گذشته با اعزام تیم های ارزیاب بخش های مختلف نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه و نیروی انتظامی را در سطح تهران بزرگ و استان تهران مورد ارزیابی قرار داده است.

سرلشکر باقری افزود: در سه روز گذشته و هفته جاری جلسات جمع بندی را در مجموعه های مربوط به نیروهای ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی داشتیم و امروز در مجموعه سپاه حضرت رسول (ص) در پادگان ولیعصر جلسه جمعی بندی تشکیل شد. 

رئیس کل ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: در این جلسه واحدهای زیرمجموعه سپاه تهران بزرگ مورد ارزیابی قرار گرفت. سپاه پاسداران توسط قرارگاه ثارالله و به اجرای سپاه حضرت رسول (ص) مسوولیت امنیت کلان تهران را برعهده دارد.

وی گفت: در کنار آن مساله بسیج تهران بزرگ و ماموریت سپاه در ابعاد مختلف در تهران بزرگ بر عهده این سپاه است که در قالب نواحی ۲۳ گانه و بیش از ۸ هزار پایگاه بسیج سراسر تهران بزرگ در اقشار مختلف مسوولیت را برعهده دارد.

سرلشکر باقری با تاکید بر این که تمهیدات و اقدامات امنیت ساز فراوانی در تهران بزرگ صورت گرفته است افزود: برگزاری هرساله مراسم بزرگی مانند سالگرد ارتحال امام، ۲۲ بهمن، روز قدس که سپاه پاسداران در حمایت از نیروی انتظامی و در کنار آنها این امنیت را برقرار می کند. 

وی ادامه داد: محرومیت زدایی و حل آلام مردم در زلزله و سیل دو سال اخیر و در مساله امور بهداشتی و ساخت و ساز و کمک به محرومین در ابعاد مختلف، ایجاد اردوگاه برای ترک اعتیاد از جمله کارهای سپاه بزرگ تهران است که در همه اینها موفق بوده است.

رئیس کل ستاد نیروهای مسلح یادآور شد: در ارزیابی یکپارچه ای که از همه نیروهای مسلح داشتیم اقداماتی که نیروی های مسلح در ارتش، سپاه و نیروی انتظامی برای دفاع و امنیت محدوده پایتخت و تهران بزرگ باید انجام دهند به خوبی در حال انجام است و نواقص و مشکلات هم احصا و ابلاغ شد که بسرعت برطرف شود و شاهد امنیت مناسبی در این منطقه باشیم.

سرلشکر باقری درباره خروج بعضی از پادگان ها از تهران هم گفت: این مصوبه قانون است که مجلس شورای اسلامی آن را تصویب کرده و ما هم به آن پایبند هستیم. 

وی افزود: بخش هایی از واحدهای نیروهای مسلح که در شهرها هستند ستادها هستند. وجود ستادها در قانون هم دیده شده که باقی می مانند چرا که کار آنها اداری است و هیچ زحمتی برای شهر ندارند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: در طی سالهای اخیر نیروهای مسلح موفق شد که واحدهای صنعتی وزارت دفاع را  به طور کامل از تهران خارج کنند یعنی مجموعه ای که در خیابان پاسداران بود یا باطری سازی نیرو در میدان نوبنیاد که همه از تهران منتقل شده اند.

سرلشکر باقری اضافه کرد: بخش هایی که باقی مانده نوعا واحدهای عملیاتی و اجرایی نیستند که در حال مذاکره با شهرداری و استانداری و وزارت راه و شهرسازی مجموعه های مسوول هستند که به توافق برسند و با جابه جایی زمین بتوانند در حاشیه و بیرون شهر این مجموعه ها را منتقل کنند که در حال اجرا است.