سحر تبر بیمار بود، چرا بازداشت شد؟/ تا وقتی انحصار پزشکان شکسته نشود اوضاع سلامت درست نخواهد شد/ پرداخت نکردن حقوق کارگران، برده‌داری نیست؟

گروه سیاسی الف،   3980718076 ۲۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبین «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

سحر تبر بیمار بود، چرا بازداشت شد؟/ تا وقتی انحصار پزشکان شکسته نشود اوضاع سلامت درست نخواهد شد/ پرداخت نکردن حقوق کارگران، برده‌داری نیست؟

انتشار یادداشت کوتاهی درباره بازداشت یک چهره مشهور اینستاگرام به نام سحر تبر با نظران متعدد مخاطبین الف همراه شد که برخی از آنها را می‌خوانید:

*اینکه این بنده خدا به چه دلیل به این قضیه دچار شده است یه بحث است اما انصافا رفتار و کارهایی که میکرده اصلا درست نبوده پس سعی در دفاع نداشته باشید

*متاسفانه آنقدر اخلاق در جامعه از بین رفته گویا شما مردمی بیگانه با ساده ترین اصول اساسی اخلاق اسلامی هستید، این شخص به احتمال زیاد مشکل روحی دارد به جای اتهامات بی معنا به این بنده خدا اولا باید به ایشان بعنوان یک هموطن کمک کرد و ثانیا برای دیگرانی که ممکن است به این روش آسیب ببیند برنامه ریزی کرد.

*واقعا جای تاسف دارد که در جامعه ما عمل های زیبایی بر روی صورت و بدن به یک ارزش تبدیل شده است. چرا این قدر مادی گرا شده ایم و به زیبایی صورت بیشتر از زیبایی سیرت اهمیت می دهیم . چرا این قدر عمل زیبایی در کشور بالا است ؟ ایا مافیایی پشت این عمل ها قرار دارد ؟ اگر نصف هزینه این عمل ها را به فقرا بیکارها و کسانی که توانایی ازدواج ندارد بدهیم ایا شادی و نشاط عمومی بیشتر از حالا در جامعه نبود ؟

*همین به ما چه و به توچه و.. است که جامعه را به تباهی میبرد، پس اصلا چه چیزی به ما مربوط است؟ فقط خودمان؟ میگویند داعش به فلان جا حمله کرده میگید به ماچه، میگن معتاد زیاد شده میگید به ماچه با بدن خودش هرکاری بخواد میکنه، حتی در امریکا اگر برهنه به خیابان بیایی بازداشتت میکنند فقط معدود کشورهای اروپایی در مناطق خاصی شان آزاد هستند اینطور نیست که هرکه با خودش هرچه کرد بگویند به ماچه وگرنه در اروپا و امریکا به کسی چه مربوط که کمربند ایمنی ات را ببندی چون جان خودت است

* واقعا حداکثرش درمان است. بدترین‌کار هم بازداشت اوست. اما اگر به قصد درمان باشد، کاری است بس نیکو.اندکی تردید کنیم که چه بر سر او آمده است در زندگی؟ شاید رنج های بسیاری که ما نمی دانیم؟ شاید او در همین حال، انسان مهربان و دوست داشتنی هم باشد؟! به طور کلی، اگر به انسان ها فرصت داده شود که در کمال آزادی، در جهت علایق و استعدادهایشان تلاش کنند از این گونه ناهنجاری بسیار کم می شود.

*طرف دوست داشته اینجوری باشه. به بقیه چه مربوطه؟ کی یاد میگیریم سلیقه های افراد متفاوته؟ کی یاد میگیریم سبک و سلیقه زندگی خودمون رو به دیگران تحمیل نکنیم؟

*این موضوع و موضوعات مشابه یک خیانت آشکار پزشکانی است که برای کسب در آمد حمله و جنایت خود را برجامعه چند سالی است شروع کرده اند و متاسفانه هیچ قانونی برای ممانعت وجود ندارد. هم پزشکان و هم آرایشگران و هم افرادی که این بلا را بر سر خودشان می آورند و الگوی دیگران میشوند باید تنبیه شوند. علاوه بر اینکه خیلی افراد در این مسیر صدمات غیر قابل برگشتی هم داشته اند اما چون برای زنان و مردان زن صفت جذابیت دارد انرا دنبال میکنند . بسیاری زنان چون ظاهری زشت دارند برای اینکار توجیه دارند اما متاسفانه عمومی شده است. از طرفی مسئولین کشور هم که در قبال این موارد سکوت اختیار کرده اند هم باید مواخذه و باز خواست شوند. هیچ قانونی وجود ندارد؟

*کمی مطالعه روانشناسی و جامعه شناسی داشتم . اینطور عنوان شده بود که انسانها نیاز به دیده شدن در اجتماع دارند و این برای همه هست. اما گروهی آگاهانه و یا اتفاقی در مسیری گام برمیدارند که علاوه بر رسیدن به آمالشان و موفقیت دیده هم میشوند . مانند صنعتگران و یا شاغلین و یا هنر مندان و اهل علم و ورزشکاران .... اما متاسفانه گروهی هم مرد و هم زن هیچ کالایی برای به نمایش گذاشتن و مطرح شدن ندارند و بنابراین با پوشش و یا رفتارشان و یا آرایش و ... خود را مطرح می کنند و اگر تحقیق کنید می بینید که غالب این افراد هستند که اماکن عمومی هم پر رفت و آمد هستند چرا که آنهایی که رضایت درونی برایشان اتفاق افتاده به کاری مشغول هستند مهم هم نیست درآمد زا باشد بلکه خودشان از درون رضایت دارند . لذت می برند . متاسفانه در حال حاضر شاهد هیچگونه فعالیت فرهنگی هم نیستیم و فقط اکتفا شده به پیاده روی خانوادگی در شهر ها و یا صبح و نشاط پوچ و بی ارزش است .

***

گزارشی در بی‌بی‌سی فارسی پخش شد که به غلط مدعی برده‌داری گسترده در ایران شده بود. نقدی بر این گزارش در الف منتشر شد. نظرات کاربران الف درباره این مطلب خواندنی است:

*همه چیز طی سالها، دهه ها و قرون متحول شده، برده داری نيز متحول شده (شما نگاه کنید ببینید از ۱۰۰، ۵۰ و ۳۰ سال پیش کدام اختراع، ابداع، تکنولوژی، سيستم، فرايند و رویه متحول نشده ؟ با ذره بین هم بگردید، یکی را هم گیر نمی آورید که متحول نشده باشد). واقعيت این است که برده داری نيز متحول شده و بجای شلاق با ساختن مجموعه ای سیستماتیک از وفور بیکاری و بیکاران، نایاب نمودن شغل و اشتغال، قرار دادن حقوقی در حداقل بخور و نمیر و متقاضی فراوان برای همان حقوق بخور و نمیر، همان عمل برده داری را با شیوه های ناشناخته انجام می دهند. 

*برده کسیه که آزاد نیست، مملوکه و هیچ اختیاری از خودش نداره. شما یه جستجویی بفرمایید درباره شرایط کارگران چینی، کارگاه های تولید پوشاک تایلندی که تحت برندهای اروپایی کار می کنن و ..تا دقیقا گستره ظلم و به استثمار کشیدن خلق الله رو ببینید. در خباثت رسانه ملکه همین که قرن ها ملت ها رو استثمار کردن، امروز هم پدر هر ملتی که می خواد مستقل باشه رو در میارن، بعد ژست آزادی و عدالت واسه ما گرفته و هر بار با چند تا واژه که حدود و معنی دقیقش رو مشخص نمی کنه و قاطی کردن راست و دروغ، ذهن هم وطنان رو سم پاشی می کنه که : شما خیلی بدبختید و اصلا بدبخت تر از شما خودتون و ..

*کارفرمایی که شش ماه حقوق پرداخت نکنه یه جورایی برده داری میکنه، چون شاغل از ترس عدم وصول طلبش مجبور به ادامه کار با شرایط کارفرما میشود

*وقتی خیانت انگلیس در کشتن ۲ میلیون ایرانی در اثنای جنگ جهانی دوم رسانه ای پیگیری نمیشه همین میشه که بی بی سی هر روز لجن پراکنی می کنه می دونه تو ایران کسایی هستند که هر غلطی کنه توجیه رسانه ای می کنند!

*وقتی حقوقت کفاف مخارج زندگیت رو نمیده (تازه اگر خوش شانس باشی و کاری پیدا کنی)، وقتی با تاخیر چند ماهه حقوقت رو بگیری، مجبور باشی دو سه جا از صبح تا شب کار کنی، وقتی برای زندگی، تفریح، خانواده، کتاب خوندن و.... نداشته باشی فرقش با برده داری چیه ؟

*در شاخصهای سازمان بین المللی کار ایران از جمله کشورهایی است که در زمینه کار کودکان و کار اجباری وضعیت بسیار مطلوبتری نسبت به میانگین جهانی دارد.مشکل عمده در افریقا و اسیای جنوب شرقی است

***

«چالش انتظار در مطب پزشکان/چرا مردم اینقدر نسبت به حقوق خود بی‌تفاوتند؟»،عنوان یکی از یادداشت‌های بینندگان الف بود که نظرات مخاطبین درباره این یادداشت را می‌خوانید:

*برخی پزشکان تعمدا دو روز بیشتر مطب می روند و معتقدند که مطب اگر خلوت باشد، تبلیغ بدی می شود و بیماران شلوغی مطب را نشانه حاذق بودن پزشک می دانند. یعنی خلوتی مطب را ضدتبلیغ می دانند و بلعکس شلوغی مطب و معطلی بیماران را تبلیغ مثبت می دانند.

*تا وقتی که انحصار در پزشکی وجود داشته باشد همین آش و کاسه است. زمانی هم مهندسی همینگونه بود ولی الان دیگه نیست. پزشک هم تا زیاد نشه همینه که هست.

*در این کشور آموزش با انسانیت مسیر مخالف طی میکند ، آیا این تفرعن برخی پزشکان که با تحقیر مستقیم یا غیر مستقیم تخم کینه را در دل بیماران می‌کارند روزی گریبان خودشان را خواهد گرفت ؟خیر ،چون هیچ اهرم فشاری علیه آنان عمل نمیکند و افرادی که با آنان سرو کار پیدا میکنند در نهایت نیازند و وقتی انسانیتی در کار نباشد ایشان در نهایت ناز ، در نتیجه آن تخم کینه تنها خود فرد را فرسوده میکند .

*مطلب خیلی خوبی بود. یادمه در دوره دبیرستان یکی از همکلاسی ها روی دیوار کلاس به یکی از سیاسیون فحش نوشته بود. وقتی دبیر به کلاس آمد و با این صحنه مواجه شد گفت به ما ایرانی ها راه اعتراض را یاد ندادند یا مسیرش را باز نگذشاتند در نتیجه یا شیشه شکستن را بلدیم یا اینطور فحاشی ها را که عاقبتش شکایت و برخورد پلیس و مجازات است و تازه هدف هم گم می شود و یا زیرسوال می رود. ما باید راه اعتراض درست را به برخی کارها و مسئولان و سیاسیون بدانیم. بخصوص برای مجلس مکانیزمی برای شکایت مردم از یک قانون بد تصویب شده وجود ندارد. چون مجلس خودش قانونگذار است خودش را در وضعیت امن قرار داده و مکانیزم های اعتراض یا نظارت، آموزش داده نشده و یا اصولا در قانون تعریف نشده است.

*یکسری از خدا بی خبران رشته های پژشکی را به گروگان گرفته اند و سود سرشاری به جیب می زنند. پزشکی شده تجارت در حالیکه یک کار خدماتی است.

*الان تیغ تیز حمله تان به پزشکان این قشر زحمت کش است که از معدود اقشار این مملکت هستند که واقعا برای سلامتی این مردم بیمار کار می کنند و با تعرفه بسیار کمی که می گیرند هنوز ناامید نشده اند و به معالجه مردم اهتمام دارند چرا تیغ خود را به سمت دیگر مشاغلی که بدون زحمت پول بسیار در می آورند رو نمی کنی دست سر پزشکان بردارید بگذارید یک نفر توی این مملکت کارش را درست انجام دهد

*وقتی دولت و مجلس از مافیایی بهداشت با تمام توان حمایت می کند، ملت چکار می توانند بکنند؟ آموزش دست خودشان است که نمیگذارند زیاد شود که خدایی ناکرده درآمد کم شود! نظام پزشکی دست خودشان است که خدای ناکرده اگر مراجعی از پزشکی شکایت کرد..

*کلا وضعیت پزشکی در کشور از حیث تفاوت فاحش درامد با سایر اقشار، اخلاق حرفه ای و ... بسیار بد است. چند کار باید انجام شود: 1- آموزش پزشکی از وزارت بهداشت جدا شود و به وزارت علوم الحاق شود. 2- نهاد نظارتی بالاتر از وزارت بهداشت و اصناف پزشکان در ذیل قوه قضائیه تشکیل شود برای نظارت و ..

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۲۷۴۵۸۱۷:۰۳:۱۷ ۱۳۹۸/۷/۱۹
امروزه همه جا حتی کل جهان! بخصوص کشورهای غربی از این نوع مریض های روانی مثل این دختر خانم زیاد دارند.روانی های بشدت مریض و گاهی هم خطرناک که تا با چشم خود نبینید باور نمی کنید!بجای دستگیری و زندان بفرستیدش به تیمارستان بیمارستان روانی ها!
ناشناس۱۱۲۷۶۵۲۲۳:۲۲:۳۲ ۱۳۹۸/۷/۱۹
زودتر باید ازاد بشه
ناشناس۱۱۲۷۸۷۹۰۹:۳۳:۵۵ ۱۳۹۸/۷/۲۰
تيمارستان نه. بيمارستان روانپزشكي
ناشناس۱۱۲۷۴۶۱۱۷:۰۹:۲۸ ۱۳۹۸/۷/۱۹
نه خدایش اگر این بابا سحر تبر روانی نیست چرا باید خود را به این شکل در بیاورد؟!
ناشناس۱۱۲۷۶۴۷۲۲:۵۶:۰۵ ۱۳۹۸/۷/۱۹
بابا گریم و فتوشاپ بیشترش اینقدر سخته دیدن کارش که خوب هم نیسن مشخصه با برنامه تغییر میده عکساشو گریم هم گفتن داره؟
ناشناس۱۱۲۷۴۶۶۱۷:۱۴:۳۸ ۱۳۹۸/۷/۱۹
تمام بیمارستان ها باید دولتی شود و تمام بیمه ها ادغام و فقط یک بیمه درمانی با پرداخت پایین شود مثل اروپا و امریکا که در صدد اجرای ان است و دکان دکتر ها و بیمه ها بسته خواهد شد و همه حقوق ثابت خواهند گرفت فقط همت دولت و مجلس را میخواد اگر قصد حل مشکل است.
ناشناس۱۱۲۷۴۶۹۱۷:۱۷:۲۷ ۱۳۹۸/۷/۱۹
الف جان پیگیر افزایش ظرفیت پزشکی عمومی و تخصص باشید. قطعا در آینده مشکل و کمبود خواهیم داشت.
ناشناس۱۱۲۷۷۵۶۰۷:۳۵:۱۸ ۱۳۹۸/۷/۲۰
چند تا از این ها را باید قلم پایشان را با میلگرد اجدار شکست تا بقیه این آشغال ها و طرفدارنشان ببین حالش را ببرن
ناشناس۱۱۲۷۴۸۱۱۷:۲۸:۴۱ ۱۳۹۸/۷/۱۹
خدا شفا عنایت فرماید
ناشناس۱۱۲۷۵۰۷۱۸:۱۲:۴۳ ۱۳۹۸/۷/۱۹
مشکل کمبود پزشک در ایران مهاجرت بیش از اندازه پزشکان عمومی و متخصص از ایران شده است. الان در کانادا و آمریکا و استرالیا پر شده از پزشکان ایرانی. به نظر من کمی امکانات ایجاد کنید اینها بمانند. در همین کانادا هزاران پزشک ایرانی مهاجر وجود دارد و سیر مهاجرت آنها در حال افزایش است.باید مراقب باشید پزشکی ایران مثل هند و پاکستان و بنگلادش نشود. در آنجا معروف است که برای معالجه نزد پزشک بروی یا نروی فرقی بحالت ندارد چون بسیار بی کیفیت و بی سواد هستند و خوبها همگی مهاجرت می کنند.
احمد۱۱۲۷۵۰۸۱۸:۲۶:۵۰ ۱۳۹۸/۷/۱۹
امیدوارم روزی بیاد که پزشکان ایران ازبرج عاج به زمین بیان خداوکیلی رفتاراکثرشون توبیمارستان یامطب بامریض مثل برده میمونه وقتی پاشون به خارج میرسه رفتارشون بامریض ۱۸۰درجه عوض میشه وخاروذلیلن جلوی بیگانگان
نخود هر آش !!!۱۱۲۷۶۸۱۰۰:۰۷:۲۷ ۱۳۹۸/۷/۲۰
چنان خواندم كه يكي از بزرگان گفته است كه يك پزشك بايد يك فيلسوف هم باشد !! و بنده هم عرض مي كنم كه اي كاش علاوه بر فيلسوف بودن ، پزشك و طبيب ، يك حبيب هم باشد !!! ...انشاءالله !!!
ناشناس۱۱۲۷۵۴۳۱۹:۳۸:۱۷ ۱۳۹۸/۷/۱۹
حالم از این نسل بی هویت و حیران و سرگردان و خود شیفته بهم میخوره حال استفراق بهم دست میده
ناشناس۱۱۲۷۶۷۷۲۳:۵۷:۴۹ ۱۳۹۸/۷/۱۹
خود کرده را تدبیر نیست.بقول فیلم مارمولک اینقدر فشار میارین که از اونور جهنم میزنه بیرون.
ناشناس۱۱۲۷۷۲۵۰۲:۴۳:۱۰ ۱۳۹۸/۷/۲۰
حالت از اونهایی بهم بخوره که با ریاکاری و فساد این نسل رو به هر نوع ارزش و اخلاق بدبین کرد .
سلام۱۱۲۷۵۵۱۱۹:۵۵:۰۸ ۱۳۹۸/۷/۱۹
هیچ جای دنیا پزشکان مطب دار و سهام داربیمارستانها بعنوان مدیر انتخاب نمشوند یعنی اصل عدم تعارض منافع را رعایت میکنند. اما اینجا هیچ وقت پزشکان و جراحان مسئول در وزارت بهداشت نمیگذارند نظارت و مالیات و تعدیل دریافتی برقرارشود. دستگاه قضا باید ورود کند.
ناشناس۱۱۲۷۵۵۲۲۰:۰۲:۱۴ ۱۳۹۸/۷/۱۹
بایستی اعتصاب کارگران مظلوم به رسمیت شناخته بشه و قانونی باشه مثل کشورهای پیشرفته
ناشناس۱۱۲۷۵۵۶۲۰:۱۲:۳۸ ۱۳۹۸/۷/۱۹
باید کل این پزشکان را از ایران اخراج کرد. راه دیگر پزشکان هندی و پاکستانی و فیلیپینی را وارد کرد و این انحصار را از بین برد. راه دیگر آزاد کردن ثبت‌نام در رشته پزشکی در کلیه دانشگاه ها می باشد. تعدادی از پزشکان را زندان و محاکمه کرد.
ناشناس۱۱۲۷۶۵۵۲۳:۲۵:۱۷ ۱۳۹۸/۷/۱۹
برخودردهای شدیدا قهری و بگیر و ببند تنها پاک کردن صورت مساله است و هیچ نقشی ندارد! بیاید یک بار هم عقلانی عمل کنیم به خاطر خدا...
ناشناس۱۱۲۷۷۱۳۰۱:۰۴:۰۹ ۱۳۹۸/۷/۲۰
درآمد بی حد و حصر پزشکان را محدود کنید بشوند مثل بقیه ایرانی ها و مشاغل دیگر، مشکلات حل می شود.
محمدعلی محمدی۱۱۲۷۷۲۹۰۳:۴۴:۰۴ ۱۳۹۸/۷/۲۰
نپرداختن حق هر کسی برده داری است. نهاد ریاست جمهوری هم حق بیمه پانصد کارمند سابقش را که منتظر حل مشکل بازنشستگی خود هستند به حساب تامین اجتماعی نمی ریزد و بهانه اش هزینه های سیل سال قبل است. بدتر اینکه برخلاف گذشته دیگر وعده پرداخت هم نمی دهند بلکه می گویند بروید دیوان عداات اداری شکایت کنید. یعنی سیل لرستان علاوه بر اعتبار تامین شده در بهمن سال قبل برای حل مشکل بیمه ما٬ ادعای تعهدمداری نهاد ریاست جمهوری را هم با خود برده است؟!
ناشناس۱۱۲۷۷۶۹۰۷:۵۱:۵۶ ۱۳۹۸/۷/۲۰
سحر تبر بیمار نیست . کسانی که باعث مشهور شدن او هستند بیمار هستند . وقتی فردی کاری ضد ارزشی انجام میدهد و گروهی هم او را تشویق میکنند و مشهور میشود ، اول اینکه آن افراد حمایت کننده بیمار هستند . دوم اینکه این افراد در بدبخت شدن این فرد مسئول هستند و به نسبت تشویقشان مجرم هستند . عذاب وجدان اگر کسی باید داشته باشد اینها هستند .
ناشناس۱۱۲۷۸۳۳۰۸:۵۰:۳۷ ۱۳۹۸/۷/۲۰
تا اونجا که شنیدم سحر تبر گریموره و با گریم خودش رو این شکلی میکنه. مسئله جراحی در کار نبوده که اون هم برای این بوده که میخواسته جلب توجه کنه.
ناشناس۱۱۲۷۸۴۰۰۸:۵۸:۴۲ ۱۳۹۸/۷/۲۰
سایت الف در شهرستانها پزشکان متخصص بسیار کمند و دارند اصطلاحا پول پارو می کنند هر چه سریعتر اگر فکری نکنید و اموزش پزشکی را از دست ذینغعان ان خارج نکنید صدها مشکل به تبع ان بوجود می اید
ناشناس۱۱۲۷۸۸۳۰۹:۳۵:۱۸ ۱۳۹۸/۷/۲۰
انحصار از بين بره يعني چي؟ يعني مثلا منم بتونم طبابت كنم؟؟؟؟ البته ما كمبود مقررات پزشكي داريم مثلا عمل جراحي گاهي منشا روانپزشكي داره و بيمار با جراحي رضايت پيدا نمي كنه.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. و ناگهان اخلاق!

  4. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  5. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  6. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  7. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  8. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  9. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  12. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  13. دبی؛ چند روز پس از سیل

  14. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  15. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

  16. فریب نخوریم! 

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  3. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  4. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  5. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  6. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  7. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  8. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  9. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  13. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  16. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  17. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  18. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  19. واکنش احمدی‌نژاد به عملیات موشکی سپاه/ وعده زارع‌پور درباره افزایش سرعت اینترنت

  20. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  21. یک سیلی برای تنبیه

  22. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  23. بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است

  24. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

  25. نگاهی به جایگاه و موقعیت ارتش شاهنشاهی

آخرین عناوین