تلاش برای رازگشایی از مرگ مرموز مرد میان‌سال

گروه سیاسی الف،   3980718061

تحقیقات درباره قتل مرد میان‌سالی که جسدش 15 روز بعد از مفقودشدن پیدا شد، به بازداشت همسر این مرد انجامید.

به گزارش شرق، این مرد 58 ساله برای ورزش به پارکی در مرکز تهران رفته بوده، اما پس از آن ناپدید شده است.

همسر این مرد پس از طرح شکایتی در دادسرای جنایی تهران گفت: شوهرم ساعت 5 بامداد 21 فروردین مثل هر روز از خانه‌ بیرون رفت و برای ورزش صبحگاهی راهی پارک شد. پس از آن از او خبری ندارم و نمی‌دانم چه اتفاقی برایش رخ داده است. این زن ادامه داد: زمانی‌ که غیبت شوهرم طولانی شد و به خانه بازنگشت، نگران شدم و برای یافتنش به پارک رفتم و همه پارک را برای یافتن او گشتم‌. حتی از افرادی که آنجا بودند سراغ شوهرم را گرفتم و  معلوم شد چند نفر او را دیده‌اند که مشغول ورزش صبحگاهی بوده، اما بعد از آن ندیده‌اند او به کجا رفته است.

زن میان‌سال توضیح داد: پس از جست‌وجوی بی‌نتیجه در پارک و اطراف آن به سراغ اقوام و دوستان رفتیم و دنبال همسرم گشتیم، اما کسی از او خبر نداشت. حتی در بیمارستان‌ها هم جست‌وجو کردیم، اما بیمار تصادفی با مشخصات شوهرم در هیچ بیمارستانی بستری نشده بود، بنابراین زمانی ‌که همه تلاش‌ها بی‌نتیجه ماند، موضوع گم‌شدن همسرم را مطرح کردم تا شاید قوه قضائیه و دادسرای جنایی بتوانند به من برای یافتن همسرم کمک کنند.

به‌این‌ترتیب بازپرس جنایی، گروهی از کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران را مأمور انجام تحقیقات درخصوص ناپدیدشدن مرد میان‌سال کرد. مأموران مشخصات و تصویر این مرد را در اختیار گشت‌های انتظامی قرار دادند تا شاید ردی از او پیدا شود. تحقیقات دراین‌باره ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان به استعلام از اداره‌های پلیس شهرهای اطراف تهران پرداختند تا شاید از این طریق سرنخی به‌ دست بیاورند.

مدتی پس از آن مأموران از طریق پلیس شهر پردیس باخبر شدند جسد مردی مجهول‌الهویه در اطراف این شهر پیدا شده که مرگ او مشکوک است و مشخصاتش با مرد ناپدید‌شده هم‌خوانی دارد. زمانی‌ که مأموران تصویر جسد کشف‌شده را با مرد گمشده مطابقت دادند معلوم شد او همان مرد تهرانی است که از 15 روز قبل ناپدید شده. با تأیید هویت مقتول، موضوع به بازپرس جنایی تهران گزارش شد و تحقیقات برای رازگشایی از مرگ مشکوک این مرد میان‌سال ادامه یافت. این در حالی بود که جسد مرد میان‌سال کیلومترها دورتر از محل مفقود‌شدن و بدون هیچ لباسی پیدا شده بود. به‌این‌ترتیب فرضیه قتل به‌عنوان یکی از احتمالات بسیار قوی مطرح شد.

در ادامه همسر متوفی مورد تحقیق قرار گرفت و در نهایت مشخص شد او با مرد دیگری در ارتباط است. بنابراین آن مرد شناسایی و دستگیر شد و اعتراف کرد جسد را به محل تخلیه نخاله‌ها در نزدیکی پردیس برده است.  این مرد گفت: من به درخواست همسر مقتول قرار بود او را گوشمالی بدهم، چون با هم اختلاف داشتند اما در پارک مراقب او بودم که ناگهان حال او بد شد و من که ترسیده بودم او را سوار ماشین کردم، ولی او در راه فوت شد و من هم که نمی‌دانستم چه باید بکنم، جسد را در محل تخلیه زباله‌های ساختمانی رها کردم، اما من در مرگ او هیچ نقشی نداشتم. بنا بر این گزارش، درحال‌حاضر تحقیقات در این رابطه ادامه دارد و این در حالی است که همسر مقتول نیز بازداشت شده است.