درد دوم بیماران در اصفهان

گروه اجتماعی الف،   3980718027 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

بیماری خود درد بزرگی است که گاه انسان را شوکه می‌کند و البته مسائل جانبی انسان را شوکه‌تر. افرادی می‌مانند که نمی‌دانند درد بیماری را تحمل کنند یا درد قانون گریزی، آنها مجبور به تاب آوردن زیر هر دو هستند.

هر پدر و مادری آرزوی بهترین‌ها را برای فرزندان خود دارند و سعی می‌کنند برترین‌ها را برای نسل بعدی خود فراهم کنند. چه بسا شهر و کشور هم از مواردی است که متعلق به فرزندان ما است پس چرا با نپرداختن مالیات حق بهترین‌های زندگی خودمان را خراب می‌کنیم؟

گروهی از پزشکان جز این دسته محسوب می‌شوند و به بهانه تلاش چند ساله خود برای درس خواندن، درآمد بالا را حق خود می‌دانند و البته نپرداختن مالیات را . چه بسا اگر زیرساخت ها نباشد چگونه می‌توانستند رشد کنند و پا بگیرند‌. البته که استفاده از امکانت دولتی حق همه ماست ولی این ما هستیم که با انجام وظایف خود، آن هم در زمان‌های مقرر، کشور را برای ارائه خدمات آماده می‌کنیم.

بیماری همیشه غافلگیر‌کننده است. از خوان اول که جور کردن هزینه‌ها‌ست بگذریم، می‌رسیم به خوان بعدی که هزینه کردن است. بعد از کلی دردسر حالا آسان‌ترین مرحله که پرداخت حق ویزیت و درمان پزشکان است جای خود را به سخت‌ترین مرحله می‌دهد. می‌رسیم به مطب‌هایی که دستگاه کارت‌خوان که ندارند هیچ، منشیهایی دارند که از دکتر جدی‌تر به نظر می‌رسند. چه کسی جرات دارد این سوال را بکند که «آیا دستگاه کارت خوان ندارید؟»

بیمار با رنج بیماری خود را به مطب دکتر می‌رساند و تازه باید دوباره مسیر را طی کرده و از بانک پول بگیرد و به مطب برگردد‌. علت چیست؟ مگر نه اینکه پزشک می‌شوند که دردی از درد مردم بردارند یا پزشک می‌شوند که نام پزشکی را با خود یدک بکشند و پول جمع کنند‌؟ روزگاری پزشکی آن قدر مقدس بود که گاهی با کمترین دستمزد ارائه خدمات می‌شد‌.

سعید همسر یک بیمار در این زمینه اظهار داشت: برای بیماری همسرم مجبور به پرداخت یک میلیون و 400 هزار تومان بودم. مطب دستگاه کارت خوان نداشت شما به من بگویید چطور این مبلغ را باید تسویه کنم، با حال بیمار همسرم به بانک بروم برای گرفتن این مبلغ‌؟ بگذریم از اینکه این مبلغ توسط عابر بانک اصلا قابل دریافت نیست‌. بعد از کلی التماس قبول کردند که مبلغ را کارت به کارت به حساب شخصی ایشان واریز کنم.

علی گفت: برای دکتری تخصصی به یکی از کلینیک‌های خصوصی معروف شهر مراجعه کردم مبلغ ویزیت 180 هزار تومان بود و البته دستگاه کارت خوانی هم وجود نداشت که بتوانم با کارت حق ویزیت را پرداخت کنم‌. دوباره مجبور شدم به بانک مراجعه کنم و مبلغ را دریافت کنم.

در مطب پزشک پدری کودک بیمار خود را که از شدت بیماری بی‌حال شده بود در بغل داشت به سختی از پله‌ها بالا آمد نفس‌زنان وارد مطب شد  به میز منشی که رسید تازه متوجه شد که باید همه مسیر را باز‌گردد و حق ویزیت را از عابر بانک دریافت کند. بگذریم از این مسئله که عابر بانک‌های کنار کلینیک‌های خصوصی در اثر کثرت مراجعه بیماران، معمولا پول ندارند.

درد بیماری خود درد بزرگی است که گاه انسان را شوکه می‌کند و البته این مسائل جانبی انسان را شوکه‌تر و انسانهایی می‌مانند که نمی‌دانند درد بیماری را تحمل کنند یا ناز دکتر‌ها را که مجبور به تاب آوردن زیر هر دو هستند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره به تکالیف پزشکان در نصب دستگاه POS اظهار داشت: با توجه به آخرین مهلت ثبت نام پزشکان در سامانه POS اقدامات مهم و ارزشمندی درخصوص اطلاع‌رسانی سریع و به موقع انجام شد و در تاریخ 31 شهریور ماه متوسط کشور 35 درصد و متوسط استان اصفهان 41 درصد ثبت نام پزشکان بوده است که بیانگر افزایش تمکین پزشکان در سطح استان نسبت به کل کشور بوده است و این موید اطلاع‌رسانی مطلوب و حضور اداره کل و قبول پزشکان بر تمکین است.

بهروز مهدلو افزود: تعدادی از پزشکانی که ثبت‌نام نکرده‌اند مطب ندارند که نیاز به دستگاه POS ندارند و الباقی پزشکان براساس قوانین اسامی آنان استخراج شده است‌.

وی با تاکید بر ایجاد تیم‌های کارشناسی جهت بررسی موارد عدم تمکین مودیان مشمول در نصب صندوق فروش بیان کرد: هم اکنون سامانه ارتباط مردمی 1526 آماده دریافت گزارش مردمی در این خصوص هستند که همشهریان عزیز میتوانند با تماس با سامانه مذکور گزارش‌های مردمی خود را به اداره کل امورمالیاتی استان ارائه کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره به تکلیف پزشکان گفت: پزشکانی که تاکنون ثبت‌نام نکرده‌اند باید در اسرع وقت جهت ثبت‌نام اقدام کنند و در غیر این صورت مشمول جرایم قانونی می‌شوند و مالیات واقعی آنان، تراکنش‌های بانکی و جرایم آنان از سال 1392 به بعد استخراج و وصول می‌شود و علاوه بر آن از ابتدای سال 97 هر مبلغی که دریافت کنند مشمول 2 درصد جریمه و عدم بهره‌مندی از معافیت‌های مالیاتی می‌شود.