نمایش استیضاح ترامپ

گروه جهان الف،   3980718016 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

پوقتی پای برخورد حزب دمکرات، هم پیمانان رسانه ای شان یا دولت عمیق و اتهاماتشان علیه دونالد ترامپ به میان می آید، واقعیت چندانی وجود ندارد.

فارس: دمکرات ها و هم پیمانان چاپلوسشان در رسانه های واشنگتن، یک بار دیگر نمایشی سیاسی را به صحنه برده اند و تلاش دارند تعداد بیشتری از آمریکاییان را متقاعد کنند که پرزیدنت ترامپ در خلال مکالمه تلفنی خود با رئیس جمهور اوکراین در چند ماه پیش تر، مرتکب تخلفی قابل استیضاح شده است.

اگر به دمکرات ها و رسانه ها گوش کنید، می بینید که آنها می گویند ترامپ از پرزیدنت زلنسکی خواسته که از معاون پیشین رئیس جمهور جو بایدن و پسرش هانتر در ارتباط با یک معامله تجاری که هانتر در آن نقش داشته، «آتویی» برای او پیدا کند و اینکه ترامپ تهدید کرده اگر همکاری لازم را نکند، جلوی کمک های مالی آمریکا به اوکراین را خواهد گرفت.

در واقع جو بایدن دقیقا همان کاری را انجام داده که ترامپ را متهم به انجام آن می کند: تهدید کردن. بایدن در سال 2015 اوکراین را تهدید کرد که از پرداخت یک میلیارد دلار از کمک های آمریکا به این کشور جلوگیری خواهد کرد، مگر آنکه دولت این کشور دادستان مسئول یک پرونده را اخراج کند. این دادستان در حال پیگیری فساد شرکتی بود که به هانتر بایدن به عنوان «مشاور» 50 هزار دلار پرداخت کرده بود.

اگر حرف ما را باور نمی کنید، حرف خود جو بایدن را قبول کنید. او در ویدئویی پذیرفته است که این کار را به نفع رئیس جمهور وقت باراک اوباما انجام داده است.

با این حال بعد از آنکه جار و جنجال های رسانه ای مربوط به «دخالت روسیه» در انتخابات آمریکا در برکنار کردن پرزیدنت ترامپ از سمت خود ناکام ماند، اکنون چپ دمکرات، هم پیمانان رسانه ای شان و دولت عمیق یک رسوایی جعلی دیگر را ابداع کرده اند:«اوکراین گیت.» فقط باید گفت که در این مورد نیزهمچون گذشته، رئیس جمهور هیچ کار اشتباهی و قطعا هیچ کاری که «قابل استیضاح» باشد انجام نداده است.

با این حال نمایش سیاسی ادامه دارد چون نمایش باید ادامه پیدا کند: ترامپ را باید به هر طریقی که شده از ریاست جمهوری آمریکا کنار زد.

به این ترتیب بود که هفته گذشته تعدادی گزارش در ارتباط با «تحولات تکان دهنده» در مثلا رسوایی اوکراین گیت به خورد ما داده شد، از جمله این گزارش ها که اعضای کابینه ترامپ  با چند شاهد از کاخ سفید برای شهادات به نفع «تحقیقات جاری پیرامون استیضاح» به توافق رسیده اند.

هر دوی این ادعاها چیزی جز دروغ نیستند.

به خاطر بیاورید که بنا به گزارش وسترن جورنال روز 24 سپتامبر نانسی پلوسی سخنگوی مجلس نمایندگان یک کنفرانس بسیار پرشور برگزار کرد تا با «مهیب ترین لحن ها» اعلام کند که او تصمیم گرفته یک تحقیقات استیضاح رسمی را در  مجلس تحت کنترل دمکرات ها در مورد این درخواست دونالد ترامپ از اوکراین آغاز کند که این کشور باید در مورد فعالیت های جو و هانتر بایدن در این کشور در طول ریاست جمهوری اوباما تحقیقاتی انجام دهد. همچنین در مورد امتناع ادعایی او از  پاسخگویی به گزارش یک افشاگر درباره این «درخواست.»

اما هیچ چیز دمکرات ها و رسانه هایشان حقیقت ندارد.

در حالی که  فشار با دقت  مرحله بندی شده پلوسی  قطعا کاری کرد که چنین به نظر آید که دمکرات ها در مجلس نمایندگان هیچ انتخاب دیگری جز «پاسخگو کردن ترامپ» ندارند، اما همانطور که دادستان پیشین فدرال اندرو مک کارتی اشاره کرده، او در باره حقیقت ماوقع دروغ می گوید. مک کارتی هفته گذشته در «هیل» نوشت:«هیچ تحقیقات استیضاحی وجود ندارد. هیچ شاهدی در کار نیست.»

او تایید کرد که این موضوع برای آمریکاییان قابل درک است که فکر کنند پلوسی درحال هدایت مجلس به سمت شروع یک تحقیقات رسمی استیضاح باشد. بعلاوه اینکه اگر از پوشش رسانه ای برخوردار باشید، تاثیر نادرست این اقدام کاملا قابل درک است، به خصوص گزارش ها در مورد  نامه متکبرانه 27 سپتامبر از سوی دمکرات های مجلس نمایندگان با این قصد که مایک پمپئو وزیر امور خارجه را به پذیرش رنج شهادت دادن درباره کارشکنی و گام برداشتن در جهت مطالبات آنها مبنی بر برکنار کردن چند تن از مقامات وزارت امور خارجه و بررسی سوابق آنها تشویق کنند.

پمپئو در سخنانی کوتاه مفاد این نامه را رد کرد؛ که صرفا درخواستی برای همکاری بود، زیرا هیچ تحقیق استیضاح رسمی در کار نیست (پمپئو سال هاست که نماینده آمریکا بوده در نتیجه خوب می داند که یک استیضاح چگونه به جریان می افتد و عملی می شود).

با وجود حرفی که دمکرات ها می زنند و با وجود آنچه که هم پیمانان رسانه ای درغگویشان گزارش کرده اند، هیچ رای رسمی در کمیته قضایی مجلس وجود نداشته است؛ کمیته ای که اکثریت اعضای آن باید عملا درخواست برای اجرایی شدن یک تحقیقات در مورد استیضاح  رئیس جمهور را به تصویب برسانند.

با وجود این ادعا که ترامپ دولت اوکراین را مورد ارعاب قرار داده تا آن کشور را وادارد «آتویی» درباره جو و هانتر بایدن برایش پیدا کنند، این ماجرا بیشتر یک نمایش است تا واقعیت.

 وقتی پای برخورد حزب دمکرات، هم پیمانان رسانه ای شان یا دولت عمیق و اتهاماتشان علیه دونالد ترامپ به میان می آید، واقعیت چندانی وجود ندارد.