شما با این نوشیدنی از «دیابت» در امانید

گروه سلامت الف،   3980718009 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد تعویض یک نوشیدنی شیرین با یک فنجان چای، قهوه یا آب خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

به گزارش فارس به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد تعویض یک نوشیدنی شیرین با یک فنجان چای، قهوه یا آب خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را تا ۱۰ درصد کاهش می‌دهد.

محققان دانشگاه هاروارد در پژوهش اخیر خود دریافتند، مصرف حتی مقدار اندکی نوشیدنی شیرین و حاوی شکر ریسک ابتلا به دیابت را در افراد تا 16 درصد افزایش می‌دهد. 

آنها دریافتند که جایگزین کردن نوشابه یا آب میوه با قهوه، چای یا آب 2 تا 10 درصد خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد و سلامتی افراد را تضمین می‌کند.

یافته‌های این تحقیق که در مجله Diabetes Care منتشر شده تأکید می‌کند، اگر افراد نوشابه و آبمیوه خود را حذف و نوشیدنی‌های رژیمی را جایگزین آنها کنند، تفاوتی ندارد و هیچ نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود.

مهم است مصرف نوشیدنی‌های سالم و بدون قند جایگزین مصرف هر نوع نوشابه یا آبمیوه‌ها شود؛ این تحقیق پرتکرار برای نخستین بار است که نشان می‌دهد حذف نوشابه و مصرف چای به جای آن سلامت افراد برای عدم ابتلا به دیابت نوع دوم به دنبال دارد.

تخمین زده می‌شود، ۳۰.۳ میلیون آمریکایی مبتلا به دیابت نوع 2 و بسیاری دیگر در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند که امید به زندگی را کاهش می‌دهد و ممکن است منجر به مشکلات بهداشتی مزمن دیگری در طول سال‌های زندگی شود.