در گفتگو با الف؛ زرآبادی: برای نطقم در مجلس تحت فشار بودم/ انتصابات فامیلی در وزارت ارتباطات اگر اصلاح نشود، اطلاع رسانی می کنم

گروه سیاسی الف،   3980717191 ۲۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار
زرآبادی: برای نطقم در مجلس تحت فشار بودم/ انتصابات فامیلی در وزارت ارتباطات اگر اصلاح نشود، اطلاع رسانی می کنم

به گزارش الف سیده حمیده زرآبادی نماینده قزوین و آبیک و عضو فراکسیون امید مجلس، روز سه شنبه شانزدهم مهر در صحن مجلس نطق هفت دقیقه ای داشت.

وی که دانش آموخته مهندسی برق است، کل نطق خود را به انتقاد از عملکرد محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اختصاص داد و نکاتی مهمی را مطرح کرد.

دسترسی و شنود مکالمات تلفنی، فشار وزیر برای جلوگیری از نطق این نماینده، انتصابات فامیلی، قراردادهای تبلیغاتی و اسپانسری مالی، دادن رانت به برخی رسانه ها و تشویق آنها به تخریب دیگران، بستن دهان رقبا و منتقدان با تجمیع پول، رسانه و ارتباطات سیاسی و امنیتی و خوار و خفیف و خراب کردن آنها از جمله ادعاهایی بود که در نطق این نماینده مطرح شد.

 

متن زیر حاضر  گفتگوی خبرنگار الف با خانم زرآبادی درباره پشت صحنه نطق روز سه شنبه وی  است.

*شما در نطق خود خطاب از وزیر ارتباطات پرسیدید که مگر به مکالمات تلفنی دسترسی دارید که از چند روز پیش خبر نطق امروز (سه شنبه) را داشتید و تمام تلاش خود را کردید که این اتفاق رخ ندهد. آیا در رابطه با نطق در صحن مجلس کسی با شما تماس گرفت که نطق نکنید؟.
- من برای نطق خودم تحت فشار بودم و این درخواست را از من داشتند.

درخواست خود وزیر از شما بود؟
-نه. به سفارش وزیر بود.

* شما از استخدام فامیلی در وزارت ارتباطات سخن گفتید. اگر وزارت ارتباطات منکر چنین استخدامهایی شد، آیا سندی در این زمینه دارید؟
-بله سند دارم.

*استخدام فامیلی در این وزارتخانه شامل چند نفراست؟
- تعداد این نفرات مشخص است که چند نفرند. این موارد را منتقل و به آنها گفتم تا اصلاح کنند.اگر اصلاح نکنند اینها را مطرح می کنم تا برخورد شود.

* برخی رسانه ها اسنادی منتشر کردند که با پول وزارت ارتباطات، برخی رسانه ها علیه شما و برخی منتقدان مطالب تخریبی منتشر می کنند. ریشه اختلافات شما با وزارت ارتباطات کجاست؟                                                                                                                                         
-من چون در حوزه ارتباطات اطلاعات و تخصص لازم را دارم و تحصیلاتم مرتبط است و الان در جایگاه نظارتی هستم به نتایجی رسیدم که مسیر کار وزارت ارتباطات در خیلی از جاها اشکال دارد و باید اصلاح شود.
موضوعات فنی که در شبکه ارتباطی کشور اتفاق می افتد را گوشزد کردم اما متاسفانه مسائل تخصصی برای عموم جامعه خیلی قابل درک نیست که دقیقا چه اتفاقاتی در مسائل تخصصی می افتد.
خرید تجهیزات، قراردادها، شبکه ارتباطی، پروژه های فیبر نوری و سایر مواردی که است خیلی اشکال دارد و حق مردم و بیت المال در حال ضایع شدن است.
کسانی که در حوزه بی اخلاقی گوی سبقت را گرفتند و حاضرند هر کاری بکنند، در حوزه تخصصی و عملکردی خود از هر نوع بی اخلاقی و تضیع حقوق مردم هم کم نمی گذارند.

* خطاب به وزیر گفتید که به محض انتقاد اصولی از حضرتعالی، افرادی با نقاب های رنگارنگ در فضای سایبری گسیل شوند تا هر صدا و نقدی را با توهین و تهمت و افترا خفه کنند. چرا عده ای پول میگیرند تا علیه منتقدان از جمله شما مطلب منتشر کنند؟.
-این یک کار غیر اخلاقی است. چون اگر موضوعی مطرح می شود یا سوالی پرسیده می شود، فکر می کنم بهترین و ساده ترین راه این است که پاسخ مناسب داده شود تا افکار عمومی قضاوت کنند که پاسخ صحیح است یا خیر.
اینکه این کار انجام شود و بصورت غیر اخلاقی پولهایی هزینه شود و برای اینکه افرادی نقد دارند و یا در مورد مشکلی، سوالی دارند، سکوت کنند، عواقب بدی دارد. چون هم فردی که مورد تهاجم قرار گرفته، و هم فردی که این کاررا انجام می دهد، قربانی هستند. همچنین جامعه هم قربانی خواهد بود.چون جامعه ما در حال رفتن به سمت بی اخلاقی هاست. وقتی اخلاق نباشد شاهد مفاسد دیگر هم خواهیم بود.                                                                                                                                                                                        
فردی که این کار را انجام می دهد 2 دلیل دارد. یا به دلیل سیاستگذاری اشتباه مسئولین است و کسانی که دارند در بخش رسانه کار می کنند، از نظر معیشتی مشکل دارند و فشار زندگی باعث می شود تا اخلاق و وجدان خود را زیر پا بگذارند.
یا عده ای دیگر هستند که اصلا مشکل هم ندارند ولی آنها دچار تمامیت خواهی و طمع می شوند و برای بدست آوردن مال و پول بیشتر این کار را انجام می دهند.
این کار نتیجه ای جز ناامید کردن مردم، بردن جامعه به سمت بی اخلاقی و دور کردن افکار از مشکلات اصلی ندارد.                                                                                                                                                                                                                                             
گزارشی گرفته بودم درباره «کلید واژه انتخابات نزدیک است».کسانی که دوست ندارند کشور ما پیشرفت کند و نظام ما پایدار باشد، این کلید واژه را زیاد استفاده می کنند. این بی اخلاقی است تا هم مخاطب و جامعه را ناامید کنند و افراد ومسئولین انگیزه ای نداشته باشد.
اینکه ما به انتخابات نزدیک می شویم، نباید کشور را تعطیل کرد. هیچ موضوعی پیگیری نشود چون در حال نزدیک شدن به انتخابات هستیم.                                              
این کلید واژه هایی که در اخبار می آید پشت آن خیلی برنامه ریزی شده است اما برخی افراد در داخل بدون توجه به این موارد، به خاطر اشکالاتی که وجود دارد آنرا تکرار می کنند.                                                                                                                             
این ها مسائلی است که خیلی شاید میزان بی اخلاق بودن آن درجه بالایی ندارد اما متاسفانه در فضای مجازی به برخی افراد مسائل اخلاقی را نسبت می دهند بدون اینکه پاسخگو باشند. مخصوصا در مورد مدیران زن و مسئولین خانم.
کثیف تر از اینها این است که پولی که باید برای مردم هزینه شود، در راستای گفتن دروغ به مردم و ناامید کردن مردم هزینه می شوند. این فرایندی است که از ابتدا و آخرش بی اخلاقی و مشمئز کننده است.

نطق حمیده زرآبادی را در اینجا بخوانید.