پارلمان اروپا: تنها دو گزینه پیش‌روی انگلیس مانده است

گروه جهان الف،   3980717183

رئیس پارلمان اروپا گفت از آنجا که پیشرفت زیادی در گفت‌وگو‌های برکسیت حاصل نشده، تنها گزینه‌هایی که برای انگلیس مانده خروج بدون توافق و یا درخواست برای تمدید مهلت خروج است.

پارلمان اروپا: تنها دو گزینه پیش‌روی انگلیس مانده است

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دیوید ساسولی، رئیس پارلمان اروپا اعلام کرد پیشرفت‌های زیادی در مذاکرات مربوط به برکسیت حاصل نشده و تنها گزینه‌هایی که اکنون پیش روی انگلیس است خروج بدون توافق و یا درخواست برای تمدید مهلت خروج است که موعد آن ۳۱ اکتبر است.

ساسولی در جلسه علنی پارلمان اروپا گفت: «مطمئنا اگر دلایل عینی خاصی وجود داشته باشد ما برای تمدید فرصت برکسیت آماده هستیم». او در ادامه تاکید کرد «درخواست تمدید از حقوق انگلیس است».

بوریس جانسون که اواخر ماه ژوئیه به قدرت رسید متعهد شد انگلیس را به هر قیمت ممکن در ۳۱ اکتبر از اتحادیه اروپا خارج کند. اما به تازگی قانونی در این کشور تصویب شد که او را وادار می‌کند در صورت دست نیافتن به توافق تا ۱۹ اکتبر بلافاصله پس از نشست اروپایی، درخواست به تعویق انداختن زمان برکسیت را مطرح کند.

گمانه زنی‌هایی در انگلیس در مورد تمایل نخست وزیر برای دور زدن این قانون وجود دارد. نخست وزیر انگلیس متعهد شده که به قانون احترام بگذارد، اما احتمالا از راه دیگری استفاده خواهد کرد و از یک دولت عضو اتحادیه اروپا خواهد خواست از حق وتوی خود استفاده کند.