دستگیری باند سارقان زورگیر در تهران

گروه حوادث الف،   3980717176

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری اعضای باند ۳ نفره سارقان زورگیری خبر داد که به عنوان مامور از اتباع غیر ایرانی سرقت می کردند.

کارآگاه مرتضی نثاری گفت: در بیست‌ویکم مردادماه امسال فردی از اتباع افاغنه به کلانتری ۱۰۲ پاسداران مراجعه و اظهارداشت: ساعت ۴:۳۰ بامداد بیست‌ویکم تیرماه درحال تردد در میدان هروی بودم که یک‌دستگاه سواری پژو ۴۰۵ با سه سرنشین جلوی من را گرفتند و خود را مامور معرفی کردند. سپس به بهانه واهی قصد داشتند من را سوار خودرو کنند که امتناع کردم.

شاکی در ادامه گفت: به‌دنبال مقاومت من، ۲ سرنشین خودرو من را مورد ضرب وشتم قرار دادند و با تهدید سلاح سرد اموالم که شامل یک‌میلیون و دویست هزار تومان پول ایرانی و مقداری پول افغان، پاسپورت و یک‌دستگاه گوشی تلفن‌همراه بود، سرقت و همراه راننده خودرو که منتظرشان بود از محل گریختند.

وی بیان داشت: با ثبت اظهارات شاکی پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه چهارم قرار گرفت و در گام نخست، کارآگاهان متوجه شدند هویت یکی از سارقان "ب. " ۲۵ ساله است که در ادامه تحقیقات مشخص شد وی مالک خودرو پژو ۴۰۵ خاکستری رنگ است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: شاکی برای شناسایی تصویر متهم به پایگاه چهارم دعوت شد که با دیدن عکس وی، متهم را شناخت و اظهار داشت یکی از سارقان اموال وی صاحب این عکس است.

سرهنگ نثاری افزود: با سرنخ‌های به دست آمده مخفیگاه متهم واقع در شهر ری شناسایی و در یک عملیات پلیسی با هماهنگی با مقام قضائی اولین متهم پرونده در مخفیگاهش دستگیر و به پایگاه چهارم پلیس آگاهی منتقل شد.

رئیس پایگاه چهارم پلیس امنیت عمومی تصریح کرد: متهم در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه سرقت از شاکی بود ولی پس از تحقیقات پلیسی لب به اعتراف گشود و بیان داشت: به اتفاق ۲ تن از دوستانم با خودرو پژو ۴۰۵ در میدان هروی خود را مامور معرفی کردیم و از یک تبعه افغانستان زورگیری کردیم و من آن لحظه پشت فرمان بودم و دوستانم پیاده شده و سرقت کردند.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی افزود: شاکی پرونده دیگری که خانمی از اتباع افاغنه بود، نیز متهمان را به‌عنوان سارقان زورگیر پرونده خود معرفی کرد که نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مقام قضائی قرار گرفت و با دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه ۳۴ (ویژه سرقت) تهران متهمان برای رسیدگی تخصصی و تجمیع اطلاعات تحویل اداره پنجم پلیس آگاهی شدند.

سرهنگ نثاری به شهروندان درباره نحوه برخورد با افرادی که خود را مامور معرفی می‌کند، گفت: موضوع کمی تأمل کنند و از عجله در تصمیم‌گیری و پاسخ مثبت به خواسته افرادی که مدعی هستند مأمورند، خودداری کنید.

وی متذکر شد: وقتی خودتان می‌دانید هیچ‌گونه جرمی مرتکب نشده‌اید، نترسید و آرامش‌تان را حفظ کنید و با قدرت بیشتر شرایط را مورد بررسی قرار دهید.

سرهنگ نثاری در پایان خاطرنشان کرد: از مدعی بخواهید کارت شناسایی و حکم مأموریت خود را به شما نشان بدهد. در این صورت اگر خواسته مأمور غیرمعقول است، با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس و بخواهید تیمی از ماموران برای بررسی موضوع به نشانی شما حضور پیدا کنند و تا رسیدن گشت پلیس در آن محل بمانید یا از وی بخواهید به اتفاق شما برای بررسی بهتر و بیشتر به مرکز انتظامی مانند کلانتری بروید. البته در چنین شرایطی بهتر است از اعضای خانواده همراه شما باشند تا از بروز وقایع احتمالی جلوگیری شود.