دستگیری باند سارقان زورگیر در تهران

گروه حوادث الف،   3980717176

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری اعضای باند ۳ نفره سارقان زورگیری خبر داد که به عنوان مامور از اتباع غیر ایرانی سرقت می کردند.

کارآگاه مرتضی نثاری گفت: در بیست‌ویکم مردادماه امسال فردی از اتباع افاغنه به کلانتری ۱۰۲ پاسداران مراجعه و اظهارداشت: ساعت ۴:۳۰ بامداد بیست‌ویکم تیرماه درحال تردد در میدان هروی بودم که یک‌دستگاه سواری پژو ۴۰۵ با سه سرنشین جلوی من را گرفتند و خود را مامور معرفی کردند. سپس به بهانه واهی قصد داشتند من را سوار خودرو کنند که امتناع کردم.

شاکی در ادامه گفت: به‌دنبال مقاومت من، ۲ سرنشین خودرو من را مورد ضرب وشتم قرار دادند و با تهدید سلاح سرد اموالم که شامل یک‌میلیون و دویست هزار تومان پول ایرانی و مقداری پول افغان، پاسپورت و یک‌دستگاه گوشی تلفن‌همراه بود، سرقت و همراه راننده خودرو که منتظرشان بود از محل گریختند.

وی بیان داشت: با ثبت اظهارات شاکی پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه چهارم قرار گرفت و در گام نخست، کارآگاهان متوجه شدند هویت یکی از سارقان "ب. " ۲۵ ساله است که در ادامه تحقیقات مشخص شد وی مالک خودرو پژو ۴۰۵ خاکستری رنگ است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: شاکی برای شناسایی تصویر متهم به پایگاه چهارم دعوت شد که با دیدن عکس وی، متهم را شناخت و اظهار داشت یکی از سارقان اموال وی صاحب این عکس است.

سرهنگ نثاری افزود: با سرنخ‌های به دست آمده مخفیگاه متهم واقع در شهر ری شناسایی و در یک عملیات پلیسی با هماهنگی با مقام قضائی اولین متهم پرونده در مخفیگاهش دستگیر و به پایگاه چهارم پلیس آگاهی منتقل شد.

رئیس پایگاه چهارم پلیس امنیت عمومی تصریح کرد: متهم در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه سرقت از شاکی بود ولی پس از تحقیقات پلیسی لب به اعتراف گشود و بیان داشت: به اتفاق ۲ تن از دوستانم با خودرو پژو ۴۰۵ در میدان هروی خود را مامور معرفی کردیم و از یک تبعه افغانستان زورگیری کردیم و من آن لحظه پشت فرمان بودم و دوستانم پیاده شده و سرقت کردند.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی افزود: شاکی پرونده دیگری که خانمی از اتباع افاغنه بود، نیز متهمان را به‌عنوان سارقان زورگیر پرونده خود معرفی کرد که نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مقام قضائی قرار گرفت و با دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه ۳۴ (ویژه سرقت) تهران متهمان برای رسیدگی تخصصی و تجمیع اطلاعات تحویل اداره پنجم پلیس آگاهی شدند.

سرهنگ نثاری به شهروندان درباره نحوه برخورد با افرادی که خود را مامور معرفی می‌کند، گفت: موضوع کمی تأمل کنند و از عجله در تصمیم‌گیری و پاسخ مثبت به خواسته افرادی که مدعی هستند مأمورند، خودداری کنید.

وی متذکر شد: وقتی خودتان می‌دانید هیچ‌گونه جرمی مرتکب نشده‌اید، نترسید و آرامش‌تان را حفظ کنید و با قدرت بیشتر شرایط را مورد بررسی قرار دهید.

سرهنگ نثاری در پایان خاطرنشان کرد: از مدعی بخواهید کارت شناسایی و حکم مأموریت خود را به شما نشان بدهد. در این صورت اگر خواسته مأمور غیرمعقول است، با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس و بخواهید تیمی از ماموران برای بررسی موضوع به نشانی شما حضور پیدا کنند و تا رسیدن گشت پلیس در آن محل بمانید یا از وی بخواهید به اتفاق شما برای بررسی بهتر و بیشتر به مرکز انتظامی مانند کلانتری بروید. البته در چنین شرایطی بهتر است از اعضای خانواده همراه شما باشند تا از بروز وقایع احتمالی جلوگیری شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

    5. این صدای اقتدار ایران است ...

    6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    8. وحدت ملی با وعده صادق

    9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

    10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

    11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    15. کمی دیر نیست؟

    16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    آخرین عناوین