بلومبرگ: نظامیان ترکیه وارد خاک سوریه شدند

گروه جهان الف،   3980717089

یک شبکه آمریکایی از آغاز ورود نظامیان ترکیه به خاک سوریه برای عملیات در منطقه شرق فرات خبر داد.

بلومبرگ: نظامیان ترکیه وارد خاک سوریه شدند

به گزارش فارس، در حالی که وزارت دفاع ترکیه از تداوم تدارکات و آماده‌سازی برای عملیات نظامی در شرق رودخانه فرات خبر می‌دهد اما برخی منابع می‌گویند که نظامیان ترکیه‌ای ورود به خاک سوریه را آغاز کرده‌اند.

شبکه «بلومبرگ» به نقل از یک مقام ترکیه‌ای که خواست نامش فاش نشود، گزارش داد نظامیان این کشور برای عقب راندن شبه‌نظامیان کُرد از مرزهای جنوبی ترکیه، ورود به خاک سوریه را آغاز کرده‌اند.

این مقام ترکیه‌ای بدون ارائه جزئیات بیشتر از آغاز ورود نظامیان این کشور به خاک سوریه، گفت این اقدام بعد از آن انجام می‌شود که واشنگتن به آنکارا گفت مانع عملیات نمی‌شود.

پیش از این «فخرالدین آلتون» مسئول رسانه‌ای دولت ترکیه بامداد امروز (چهارشنبه) در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت نیروهای این کشور به همراه عناصر مسلح گروهک «ارتش آزاد سوریه» به زودی عملیات خود را آغاز کرده و وارد خاک سوریه می‌شوند.

ادعای بلومبرگ در حالی است که «راغب سویلو» تحلیلگر ترکیه‌ای وبگاه «میدل‌ایست‌آی» و خبرنگار پیشین روزنامه «واشنگتن‌پست» دقایقی پیش در صفحه توئیتر خود نوشت: «یک مقام دفاعی ترکیه به من گفت که ارتش ترکیه هنوز از مرز سوریه عبور نکرده است».

سویلو همچنین تاکید کرد: «این در حالی است که وزیر دفاع ترکیه در مراسم فارغ التحصیلی یک دانشکده افسری است».