ترامپ:کردها را رها نکرده‌ایم

گروه جهان الف،   3980716185

رئیس جمهوری آمریکا با تهدید دوباره ترکیه مبنی بر نابودی اقتصاد این کشور اعلام کرد: به کُردها سلاح و پول می‌دهیم.

به گزارش مهر، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا امروز سه شنبه در پیامی توئیتری اعلام کرد: ما شاید در فرایند خروج از سوریه باشیم؛ اما به هیچ وجه کُردها را رها نکرده‌ایم؛ کسانی که افرادی خاص و جنگجویانی خارق‌العاده هستند.

رئیس جمهوری آمریکا بدون اشاره به چندین مورد تغییر مواضع ناگهانی خود در قبال تهاجم نظامی آنکارا به خاک سوریه نوشت: روابط ما با ترکیه که شریک تجاری و همپیمان ناتوی من است هم خیلی خوب بوده است. ترکیه خودش هم تعداد زیادی جمعیت کُرد دارد و کاملا این را متوجه است که ما فقط ۵۰ نظامی در آن بخش از سوریه داشتیم و دیگر در آن منطقه نیستند.

ترامپ در پیام دیگری تهدیدی شب گذشته خود علیه آنکارا را دوباره اینگونه تکرار کرد: هرگونه درگیری غیر ضروری ترکیه برای اقتصادش مرگبار خواهد بود. ما داریم به کُردها از نظر مالی و تسلیحاتی کمک می‌کنیم.

گفتنی است، به دنبال رایزنی تلفنی اردوغان با ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده بود که نیروهای این کشور را از شمال سوریه خارج می کند.

در گام بعد، کاخ سفید از عدم مداخله از تهاجم آنکارا به سوریه خبر داده بود؛ اقدامی که باعث شد کُردهای مورد حمایت واشنگتن در این کشور آن را به «خنجر از پشت» توسط آمریکا تعبیر کنند.

در همین رابطه، دونالد ترامپ شب گذشته با تغییر موضع دوباره خود ترکیه را به نابودی اقتصادش تهدید کرده بود.