علی‌حسینی المپیک ۲۰۲۰ را از دست داد

گروه ورزشی الف،   3980716109

رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری با درخواست رئیس کمیته ملی المپیک مبنی بر حضور علی حسینی در رقابت‌های گزینشی سوئیس مخالفت کرد.

علی‌حسینی المپیک ۲۰۲۰ را از دست داد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وقتی که مشخص شد فرصت ثبت نام کیانوش رستمی و سعید علی حسینی برای شرکت در رقابت‌های وزنه برداری گزینشی المپیک در سوئیس به پایان رسیده است، کمیته ملی المپیک ایران در نامه‌ای به تاماش آیان، رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری درخواست خود را مبنی بر شرکت این ۲ ملی پوش ارسال کرد.

آیان در پاسخ به این نامه مخالفت خود را با حضور این ۲ ملی پوش در رقابت‌های سوئیس اعلام کرده است. به این ترتیب علی حسینی که در بازی‌های جهانی تایلند حضور نداشته، نمی‌تواند در مسابقات سوئیس هم وزنه بزند. به این ترتیب با توجه به این که علی حسینی در هیچ یک از رقابت‌های گُلد ۶ ماهه اخیر شرکت و هیچ امتیازی در این ۶ ماهه کسب نکرده است، نمی‌تواند در ۶ ماهه آینده هم در هیچ رقابتی شرکت کند و از حالا علی حسنی را باید غایب قطعی وزنه برداری ایران در المپیک توکیو بدانیم.

البته شرایط رستمی با علی حسینی کمی متفاوت است و با توجه به این که رستمی با وجود اوت شدن در رقابت‌های تایلند امتیاز حضور در این بازی‌ها کسب کرده است، می‌تواند در رقابت‌های گزینشی پرو شرکت کند. اما رستمی هم با توجه به امتیازات کمی که تا به حال کسب کرده است و در جمع ۸ نفر برتر دسته خود قرار ندارد، کار سختی برای حضور در توکیو ۲۰۲۰ خواهد داشت.