توضیحات اسماعیلی درباره سازوکار نظام‌مندتر شدن درخواست اعاده دادرسی از دیوان عالی کشور

گروه سیاسی الف،   3980715226

سخنگوی قوه قضاییه درخصوص سازوکار نظام‌مندتر شدن درخواست اعاده دادرسی از دیوان عالی کشور توضیحاتی ارایه کرد.

به گزارش ایسنا، در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه به ریاست سید ابراهیم رئیسی تصویب شد،در موضوع اعمال ماده ۴۷۷ هیئتی با مسئولیت معاون اول و عضویت معاونت قضایی، رئیس دیوانعالی کشور، دادستان کل کشور و معاونان ذیربط آن‌ها سازوکار حقوقی مشخصی را برای نحوه پذیرش و بررسی پرونده‌های مشمول ماده ۴۷۷ تهیه و تدوین کنند، به گونه‌ای که هم فرآیند کاملاً مشخص باشد و دیدگاه‌ها و نظرات قضات ذیربط نیز به یکدیگر نزدیک و در چارچوب قرار گیرد.

سخنگوی قوه قضاییه درخصوص سازوکار نظام‌مندتر شدن درخواست اعاده دادرسی از دیوان عالی کشور در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما گفت: ماده ۴۷۷ وضعیت شفافی دارد، اما در فرآیند اجرای قانون در سال‌های اخیر در مقطعی مراجع قضایی دچار افراط شده بودند. در مقطعی دیگر افراد برای رسیدن به اعمال ماده ۴۷۷ متوسل به برخی مقامات و نمایندگان مجلس می‌شدند که هیچکدام از این روش‌ها شیوه مدنظر قانونگذار نبود.

وی افزود: به دنبال این مشکلات امروز در جلسه مسئولان عالی قوه قضاییه مقرر شد هیئتی با مسئولیت معاون اول دستگاه قضا برای بررسی موضوع تشکیل شود.

وی تصریح کرد: با دستور رئیس قوه قضاییه در هفته آینده جلسه تشکیل می‌شود و ظرف دو هفته این سازوکار مهیا می‌شود و نهایتا تا یک ماه به دادگستری استان‌ها منعکس می‌شود.