هاآرتص: از نظر ترامپ کُردها وظیفه خود را انجام داده و می‌توانند به جهنم بروند

گروه جهان الف،   3980715209

یک روزنامه صهیونیستی با اشاره به تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای خروج نیروهای این کشور از شمال سوریه نوشت که از دیدگاه ترامپ کُردهای سوریه وظیفه خود را انجام دادند و الان می‌توانند به جهنم بروند.

به گزارش فارس، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی به تصمیم اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای خارج کردن نیروهای این کشور از شمال سوریه پرداخت.

هاآرتص در این گزارش نوشت: «تا آنجا که به ترامپ مربوط می‌شود کُردها وظیفه خود را انجام دادند و الان می‌توانند به جهنم بروند.»

این روزنامه صهیونیستی در ادامه گزارش خود نوشت که کُردها باید دانسته باشند که اعتماد به دونالد ترامپ غیرممکن است و برای این موضوع فقط کافی است تعداد توافقنامه‌هایی که ترامپ از آن خارج شده را بشمارند که یکی از آنها توافق هسته‌ای با ایران و توافقنامه‌های تجاری با کشورهای مختلف بوده است.

هاآرتص در ادامه نوشت: «رها کردن کُردهای سوریه در مقابل ترکیه گام دیگری از اقدامات احمقانه است. در دیدگاه ترامپ، کُردها که در جنگ علیه داعش خون دادند چیزی بیشتر از یک گروه مسلح که وظیفه خود را انجام داده نبوده و الان می‌توانند به جهنم بروند.»

بر اساس گزارش این روزنامه صهیونیستی، ترامپ ترکیه را برای کنترل شمال سوریه آزاد گذاشته تا در عمق 30 کیلومتری به ایجاد پست‌های دیده‌بانی پرداخته و ترکیب جمعیتی این مناطق را تغییر داده و این منطقه را به منطقه‌ای امن برای خود تبدیل کرده و در آن بیش از 2 میلیون آواره سوری را مستقر کند.

دولت آمریکا دیشب خبر داد که در تماس تلفنی ترامپ و «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه توافق شد که آمریکا در عملیات ترکیه در شمال سوریه نه مشارکتی داشته باشد و نه از آن حمایتی کند.