مسیر سبز مالیاتی برای مودیان خوش حساب

گروه اقتصادی الف،   3980715199

وزیرامور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه برای مودیان مالیاتی خوش حساب به زودی بخشنامه ای به منظور ایجاد مسیر سبز ارائه خدمات صادر خواهد شد، گفت: ۴۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم.

به گزارش مهر، فرهاد دژپسند شامگاه سه شنبه ۱۵ مهر در حاشیه جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران گفت: به منظور بهبود فضای کسب و کار و سهولت کارهای فعالان اقتصادی آن دسته از مودیانی که دارای کارنامه منطقی و قابل قبولی در پرداخت مالیات های خود دارند مشمول مسیر سبز مالیاتی قرار می گیرند.

وزیرامور اقتصادی و دارایی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر افزود: برخی مودیان مالیاتی برای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده خود در همان موعد مقرر سه ماهه اقدام به پرداخت می نمایند که به طور قطع چنین افرادی باید در دریافت هر گونه گواهینامه مالیاتی بدون معطلی در سازمان امور مالیاتی کار خود را انجام دهند.

وی تصریح کرد: این مودیان نباید به هیچ عنوان در سازمان امور مالیاتی معطل شوند و به همین منظور دستورالعملی را تنظیم کرده ایم که سازمان امور مالیاتی این مودیان را در مسیر سبز مالیاتی قرار دهد.

این عضو کابینه دوازدهم خاطرنشان کرد: دستورالعمل این مسیر سبز مالیاتی در دست تنظیم است و در آینده ای نزدیک ملاک عمل قرار خواهد گرفت به نحوی که مودیان خوش حساب که دارای کارنامه مشخص در پرداخت مالیات های خود هستند بتوانند برای رسیدگی و دریافت گواهینامه های مورد نیاز خود با حداقل زمان و کمترین مشکل مواجه شوند.