سناتور آمریکایی: ترکیه به کُردها حمله کند عضویتش در ناتو را تعلیق می‌کنیم

گروه جهان الف،   3980715179

سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی با تهدید ترکیه گفت، در صورتی که آنکارا به شمال سوریه حمله کند، خواستار تعلیق عضویتش در ناتو خواهیم شد.

به گزارش فارس، «لیندسی گراهام» سناتور ایالت کارولینای جنوبی در پیامی در توئیتر، ترکیه را در صورت حمله به شمال سوریه، تهدید کرد.

وی در این پیام توئیتری نوشت: «در صورتی که ترکیه به (شمال) سوریه حمله کند تحریم‌هایی علیه این کشور اعمال خواهیم کرد».

گراهام با تشدید تهدیدهای خود گفت: «در صورت حمله ترکیه به نیروهای کُرد، خواستار تعلیق عضویت ترکیه در ناتو هم خواهیم شد».

پیشتر نیز این سناتور جمهوری‌خواه، تصمیم جدید «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور درخصوص سوریه را «غیرمسئولانه» و «کوته‌بینانه» توصیف کرده بود.

کاخ سفید دیشب طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «رئیس‌جمهور دونالد جی ترامپ با رئیس‌جمهور رجب طیب اردوغان (رئیس‌جمهور) ترکیه گفت‌وگوی تلفنی انجام داد. ترکیه بزودی عملیات خود که مدت‌ها است برای آن برنامه‌ریزی کرده است را در شمال سوریه پیش می‌برد. نیروهای مسلح آمریکا نه از این عملیات حمایت می‌کنند و نه در آن مشارکت می‌کنند. نیروهای آمریکایی "خلافت" داعش را شکست داده‌اند و دیگر در این منطقه نخواهند بود».

از سوی دیگر نیروهای کُرد دموکراتیک سوریه (SDF) ضمن اعلام آغاز روند خروج ارتش آمریکا از بخش‌هایی از سوریه اعلام کردند: «نیروهای آمریکایی به تعهدات خود عمل نکردند و نیروهای خود را از مناطق مرزی با ترکیه خارج کردند و ترکیه هم‌اکنون برای عملیات حمله به شمال و شرق سوریه آماده می‌شود».