خودکفایی کشور در تولید 97 درصد واکسن دامی

گروه اجتماعی الف،   3980715177

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: در تولید 97 درصد واکسن دامی خودکفا هستیم و با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان درصدد هستیم میزان تولید واکسن در حوزه طیور را در داخل کشور افزایش دهیم.

به گزارش فارس از جنوب کرمان، علیرضا رفیعی‌پور امروز در همایش روز ملی دامپزشکی جنوب استان اظهار داشت: دامپزشکی تنها سازمانی است که مسئولیت چندین وزارتخانه را بر دوش دارد و ۴۰۰ خدمت تعریف شده را با ۴۰ هزار نیرو به جامعه ارائه می‌دهد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: دشمن امروز در جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه وزارت جهاد کشاورزی را نشانه گرفته و به جنگ تولید و به خطرانداختن امنیت غذایی مردم روی آورده است.

احمد حمزه نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان در مجلس شورای اسلامی هم با تقدیر از سازمان دامپزشکی به واسطه اجرای طرح رایگان تب برفکی در جنوب استان کرمان گفت: در پنج شهرستان جنوبی استان کرمان دامپزشکی با کمترین نیرو فعالیت می‌کند که هر نیرو وظیفه پنج کارشناس را متحمل می‌شود.

وی با اشاره به وجود منطقه تالاب جازموریان در جنوب استان کرمان گفت: این منطقه یکی از مناطق پراستعداد کشور در حوزه پرورش دام به ویژه شتر است که با حمایت از دامداران و بهره‌برداران می‌توان این منطقه را در زمره مناطق تامین کننده قسمت عمده‌ای از نیاز بازار گوشت کشور لحاظ کرد.