آخرین وضعیت پرونده نجفی/ شهردار اسبق در زندان است

گروه حوادث الف،   3980715153

وکیل مدافع محمدعلی نجفی گفت: امروز با حضور کارشناسان اسلحه و پزشکی قانونی و موکلم صحنه جرم مجددا بررسی شد.

آخرین وضعیت پرونده نجفی/ شهردار اسبق در زندان است

حمید گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: رای پرونده موکل از سوی دیوان عالی کشور نقض شد و دیوان عالی  اعتراضات، ایرادات و نقایص ما را درباره ارجاع به کارشناس اسلحه و پزشکی قانونی وارد دانست. 

وی افزود: طبیعتا بحث گلوله دفرمه تاثیر گذار است. به همین دلیل  دادگاه چند روز پیش کارشناسان اسلحه و پزشکی قانونی را تعیین کرد و امروز جلسه معاینه محل در صحنه قتل توسط کارشناسان انجام شد. موکلم نیز توضیحات لازم را شرح داد و به سوالات کارشناسان پاسخ و کارشناسان از ابهامات و مسایل مطلع شدند.

گودرزی با بیان اینکه  قرار شده ظرف مهلت قانونی نظر کارشناسان اعلام شود، گفت: فلسفه جلسه امروز بازشدن راه برای پاسخ دادن به سوالات دیوان عالی بوده است زیرا  رایی که صادر شده خواسته هایی برای رفع نقص داشته است. از جمله تعیین کارشناس اسلحه و پزشکی قانونی برای فلسفه دفرمه شدن گلوله که احتمال شبه عمد بودن هست.

وی با یادآوری اینکه محمدعلی نجفی در حال حاضر در زندان است، یادآور شد: کارشناسان می توانند در تخصص خودشان جواب سوالات را دهند. مثلا کارشناس پزشکی قانونی موضوع دفرمه بودن گلوله را بررسی می کند و کارشناس اسلحه محل اصابت گلوله و نحوه شلیک و نحوه دفرمه شدن گلوله را بررسی می کند تا بعد از نظر کارشناسان  دادگاه وقت رسیدگی تعیین کند.