اعتراض فعال سیاسی آمریکایی به معمار سیاست تحریم‌های فشار حداکثری: ایران سلاح کشتار جمعی ندارد

گروه جهان الف،   3980715127

جودی ایوانز فعال سیاسی آمریکایی در پی اعتراض خود به سخنان مندلکر معمار سیاست تحریم های "فشار حداکثری علیه ایران" گفت: به هنگام سخنرانی او، به روی تریبون پریدم و فریاد زدم: ایران سلاح کشتار جمعی ندارد، شما خود سلاح کشتار جمعی بر علیه بشریت هستید. شما سلاح کشتار جمعی بر علیه انسان ها در ایران ، کوبا و ونزوئلا هستید.

اعتراض فعال سیاسی آمریکایی به معمار سیاست تحریم‌های فشار حداکثری: ایران سلاح کشتار جمعی ندارد

جودی ایوانز فعال سیاسی آمریکایی در پی اعتراض هفته گذشته خود به سخنان سیگال مندلکر، معمار سیاست تحریم های "فشار حداکثری علیه ایران" در کنفرانس "اتحاد در برابر ایران هسته ای" ، در مقاله ای در رسانه او پی ای دی نیوز، می نویسد:

1- سیاست فشار حداکثری علیه ایران، عامل کشتار بیش از چهل هزار نفر در جهان است. سیگال مندلکر در سخنرانی خود در نشست اتحاد علیه ایران هسته ای، گفت که ایران از سلاح های کشتار جمعی برخوردار است. او آگاهانه به رسانه ها و حاضرین در این نشست دروغ می گفت و می دانست که با این کار، سناریوی حمایت ترامپ و پمپئو از جنگ با ایران را پیش می برد.

2- ایران هیچگونه سلاح کشتار جمعی ندارد. دولت آمریکا نیز این را می داند. همه ما می دانیم که ایران بیش از 10 سال با که سلاح هسته ای فاصله دارد.

3- به هنگام سخنرانی او، به روی تریبون پریدم و فریاد زدم: "ایران سلاح کشتار جمعی ندارد، شما خود سلاح کشتار جمعی بر علیه بشریت هستید. شما سلاح کشتار جمعی بر علیه انسان ها در ایران ، کوبا و ونزوئلا هستید."

4- مندلکر یکی از جنگ افروزترین اعضای دولت ترامپ در برابر ایران و مسئول مستقیم گسترش استفاده از تحریم ها به عنوان نخستین ابزار سیاست خارجی بر علیه کشورهایی مانند ایران، ونزوئلا، کوبا و روسیه است. او به واسطه سمت خود ارتباطی نزدیک با لابی اسرائیل در آمریکا دارد و با سخنرانی در نشست های "بنیاد دفاع از دموکراسی" آمریکا و نیز کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (AIPAC) از دستور کار این نشست ها برای زدن برچسب دروغین تهدید هسته ای به ایران و اعمال تحریم ها بر علیه این کشور تا سرحد شکل گیری یک بحران اقتصادی، حمایت کرده است.

5- اگرچه جان بولتون و مایک پومپئو گردانندگان اصلی کمپین "فشار حداکثری" علیه ایران هستند، مندلکر عامل پشت پرده و اجرا کننده واقعی این سیاست است. او از "موفقیت" این سیاست سخن به میان می آورد، در حالی که به نظر می رسد تعریف او از این موفقیت ، ویران ساختن اقتصاد ایران از طریق مجازات جمعی است. اداره خزانه داری آمریکا نیز از زمان تاسیس و بویژه در دوران معاونت مندلکر، به ابزار موثری برای گسترش تحریم ها به عنوان شکلی از یک انزوای دیپلماتیک است.

6- دولت آمریکا در زمانی که مندلکر معاونت اداره خزانه داری این کشور را بر عهده داشت، در حرکتی بی سابقه سپاه پاسداران ایران را در فهرست گروههای تروریستی قرار داد و تحریم ها بر علیه برخی از موسساتی را که با آمریکا نیز همکاری دارند، از جمله بانک جمال تراست در لبنان افزایش داد.

7- مندلکر با ادعای اینکه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام، نتوانسته جلوی تهدید ایران علیه اسراییل را بگیرد، با صراحت نشان داده است که سیاست جنگ طلبانه وی در قبال ایران در راستای منافع اسرائیل است.

8- استعفای مندلکر یک پیروزی برای بشریت است. به امید آنکه در پی او خیل جنگ افروزان هم بروند تا جایی که هیچ جنگ افروزی در صحنه نباشد.