نامه «دیده‌بان شفافیت و عدالت» به وزیر اقتصاد برای لغو واگذاری شرکت پالایش و تصفیه خون

گروه سیاسی الف،   3980715123
نامه «دیده‌بان شفافیت و عدالت» به وزیر اقتصاد برای لغو واگذاری شرکت پالایش و تصفیه خون

«دیده‌بان شفافیت و عدالت» با ارسال نامه‌ای به وزیر امور اقتصادی و دارایی، خواستار فسخ فوری قرارداد واگذاری شرکت پالایش و تصفیه خون کشور شد.

این درخواست به دلیل ابهام در واگذاری و عدم توانایی خریدار برای راه اندازی پالایشگاه خون با گذشت  ۵ سال از زمان انعقاد قرارداد عنوان شده است.

به گزارش الف متن این نامه بدین شرح است:

 

بسم اله الرحمن الرحیم

برادر ارجمند جناب آقای دکتر دژپسند

وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی

سلام علیکم

 به اطلاع می‌رساند که در تاریخ ۹۲/۱۲/۲۸ شرکت پالایش و تصفیه خون کشور با ابهامات فراوانی (قیمت‌گذاری، تشکیل کنسرسیوم، نحوه برگزاری مزایده، نحوه اعلام برنده و...) واگذار می‌شود. این واگذاری به دولت میلیاردها تومان خسارت وارد کرده است.

در بند ۱۱ ماده ۱۳ قرارداد واگذاری صراحتاً قید شده است که چنانچه خریدار پس از مدت پنج سال نتواند نسبت به راه‌اندازی پالایشگاه خون اقدام نماید، بدون مراجعه به هیئت داوری با اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرارداد فسخ می‌شود.

بر این اساس وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورخ ۹۸/۷/۷ طی نامه ۹۸/۶۵۴۷ تقاضای انفساخ قرارداد را از جنابعالی درخواست کرده است. لطفاً دستور قاطع در خصوص انفساخ قرارداد مذکور را با قید فوریت صادر فرمایید.

همچنین سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات کشور و دیگر دستگاه‌های نظارتی نیز، اهمال صورت گرفته در واگذاری را پذیرفته و برای انفساخ قرارداد، بر اساس الزام قانونی نظر مشابهی دارند.

با تشکر

احمد توکلی

رئیس هیأت مدره سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت

۱۳۹۸/۰۷/۱۵